Aannemer is een wanwerker

Alydra
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aannemer is een wanwerker

#1 , 09 nov 2016 10:13

Beste;

We hebben een aannemer die van een gewone kamer op het eerste verdiep een badkamer moest maken.
We hebben een contract in het wit.
daarin staat vermeld:
1. begindatum
2. 25% voorschotfactuur
3. Wat er gedaan moet worden en hoeveel dat kost
4. deeltijdse facturen naar de hand de werken vorderen

Nu tegoedentrouw en wetende dat toch alles in het wit is hebben we buiten kijf teveel betaald voor wat hij nog moet doen.
Hij weigert ook onze bestelling bij Lambrechts bij ons thuis af te leveren en te installeren. (ter waarde van 8000eur)
We moeten nog maar 30% van het bedrag oftewel 7000 eur betalen.
Ook zijn we stom geweest geen einddatum erin te vermelden en is die man al meer dan een jaar mee bezig. Dat is ruim buiten het termijn van het redelijke.
Alles hebben we via overschrijving gedaan op het rekeningnummer zoals afgesproken.

Nu zitten we dus met een probleem en willen we:
Oftewel ons geld terug wat we teveel betaald hebben.
Oftewel levert hij de bestelling thuis af en werkt hij verder.

Tot dan zijn we van plan hem niet meer in ons huis toe te laten en willen we hem in gebreken stellen.

Als iemand raad heeft met zo een situatie altijd welkom.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2016 10:18

Aangezien op de offerte de prijs vermeld stond voor wat gedaan moest worden, kan je hier weinig aan doen. Je kan enkel van de aannemer eisen dat hij de werken uitvoert zoals overeengekomen in de offerte (binnen een redelijke termijn, en die is volgens mij ook wel overschreden). Dat je daar te veel voor betaalt, had je ook kunnen weten op het moment dat je de offerte getekend hebt. Nu kan je daar niet op terugkomen.

Als de aannemer dus de werken zoals afgesproken kan afronden binnen pakweg een maand, kan je je geld niet terugeisen, tenzij de werken echt niet goed zouden gedaan zijn, maar dan begin je een gerechtelijke procedure met experts, etc...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Alydra
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2016 12:27

De totaalprijs in de offerte daar zijn we tevreden mee.
Waar bij ons het schoentje knelt is dat wij 70% betaald hebben terwijl hij maar voor 45% (via de puntjes in de offerte) gedaan heeft.
(via deeltijdse facturen)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2016 12:29

De totaalprijs in de offerte daar zijn we tevreden mee.
Waar bij ons het schoentje knelt is dat wij 70% betaald hebben terwijl hij maar voor 45% (via de puntjes in de offerte) gedaan heeft.
(via deeltijdse facturen)
Stel hem dan aangetekend in gebreke, vraag hem de werken binnen een redelijke termijn af te ronden, of dat u anders gerechtelijke stappen zal ondernemen om een gepaste schadevergoeding van hem te eisen. Hoe u zo'n brief best opstelt, en met welke verwoordingen, daar zullen een aantal mensen op dit forum u wel mee kunnen helpen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

waterproof
Berichten: 225

#5 , 04 dec 2016 16:26

het grote probleem in Belgie is dat het gerecht ontzettend traag werkt, ook ingeval van bouwproblemen. Het is ergerlijk als je ziet wat aannemers, promotors, coordinatoren, architecten, .... allemaal verzinnen om alles zo lang mogelijk te laten aanslepen enkel en alleen om de bouwheer te doen besluiten om toch maar toe te geven. Als er ooit nog een programma komt ivm louche praktijken, kschrijf mij direct in

Terug naar “Aanneming”