Offerte isolatie

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

Offerte isolatie

#1 , 26 okt 2016 19:53

Hallo,

We willen onze zolder volledig laten isoleren en dergelijke en lieten iemand langskomen. Deze persoon noteerde onze wensen en maakte een offerte op.
We dachten dat alles er in staat wat we vroegen, maar hoogstwaarschijnlijk staat er één ding niet inbegrepen (maar dat was ons uiteraard niet duidelijk).

We weten nog niet hoe het exact zal lopen, maar wouden toch het volgende vragen:
Kunnen we , indien nodig, de offerte nog annuleren? Ik dacht dat je altijd 7 dagen te tijd had om te annuleren, maar in hun voorwaarden staat wel dat annuleren een schadevergoeding van 30℅ vereist.

Kan iemand me laten weten of die 7dagen echt geldt of zullen we (indien we de werken willen afzeggen omdat zeduurder zijn dan we dachten) toch sowieso de schadevergoeding moeten betalen?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 okt 2016 20:01

Is het een offerte of een bestelbon ?

Bij een gewone offerte mag je annuleren.

Bij een bestelbon is het 30% schade vergoeding te betalen, die 7 dagen is niet van toepassing als je deze mensen zelf gevraagd heeft om eens af te komen of getekend heeft bij hun op het bureel.

Die 7 dagen is enkel voor verkoop op afstand zoals een webshop en op jaarbeurzen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 26 okt 2016 20:09

Als je de offerte niet begrijpt of niet zeker weet of alles inbegrepen is, vraag dan raad aan een architekt of andere aannemer.

Reclame

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 okt 2016 00:26

Het is wel degelijk een offerte. Dit staat er zo op bovenaan. En op de achterkant staat om de voorwaarden dat een offerte annuleren leidt tot 30℅ schadevergoeding....

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 okt 2016 00:28

En ik heb deze offerte thuis getekend, ingescand en door gemaild (ii weet niet of dit een verschil maakt).

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 okt 2016 08:25

En ik heb deze offerte thuis getekend, ingescand en door gemaild (ii weet niet of dit een verschil maakt).
Dan is er een verkoop, je heeft ingestemt met de offerte, en zal je de schadevergoeding moeten betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Avbogae
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 okt 2016 17:30

Dank voor de reacties. De aannemer gaf toe dat zijn offerte niet duidelijk was en heeft dus een nieuwe offerte opgesteld met vermelding van alle details en schriftelijk bevestigd dat de oorspronkelijke offerte niet meer geldt. Probleem opgelost :-)

Terug naar “Aanneming”