Betwisting factuur aannemer

Nivel
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Betwisting factuur aannemer

#1 , 10 okt 2016 23:27

Hallo,

Ik ben sinds 2013 ik een grondige renovatie van een huis. Ik het eerste geval contacteerde ik enkele aannemers om offerte's uit te schrijven voor het plaatsen van een kleine bijbouw van een 30m2. Uiteindelijk waren de buren ook aan het verbouwen en leek het mij makkelijker om hun aannemer aan te stellen (vermits hij wel geintresseert was en de offerte ook goed meeviel). Nu bij offerte was er enkel gerekend voor de plaatsing van de bijbouw, werk en materiaal. Echter na enige tijd bleek dat er ook nog andere infrastructurele werken nodig waren, volgens de aannemer wel te verstaan, en ook dit wouw hij eventueel uitvoeren. Nu de bijkomende werken waren zogezegd niet zo duur en zouden best 'meevallen'. Er werd ook niet van prijzen op papier gezet, nog werkuren, nog bijkomend materiaal. Nu achteraf alle werken zijn uitgevoerd en ik alle tussentijdse facturen betaald had, zodat uiteindelijk ook de totale factuur die in eerste instantie werd opgemaakt volledig vereffend is, riep hij mij even om het hoekje om te vermelden dat de factuur uiteindelijk opgelopen is tot 2x de offerte. Iets wat uiteindelijk wel slikken is en ik nu nog steeds de gevolgen van draag. Is hier in eerste instantie iets aan te doen? En in tweede instantie wordt hij nu elke maand voor een kleine som vereffend op een niet zo fiscaal vriendelijke manier, omdat dit voor hem ook wel goed was. Nu als alleenstaande is dit een hele slonk in mijn dagdagelijks budget en wil ik graag informeren of hier wel degelijk iets kan aan gedaan worden?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 11 okt 2016 09:16

. Echter na enige tijd bleek dat er ook nog andere infrastructurele werken nodig waren, volgens de aannemer wel te verstaan,

wordt hij nu elke maand voor een kleine som vereffend op een niet zo fiscaal vriendelijke manier, omdat dit voor hem ook wel goed was. .

Was er dan geen plan van een architect? Had jij een bouwtoelating?
En wat bedoel je met "niet zo fiscaal vriendelijke manier"? Waarschijnlijk in 't zwart, zodat je de kosten niet kan inbrengen in uw belastingaangifte.

Nivel
Topic Starter

#3 , 11 okt 2016 09:23

Architect was niet nodig aangezien het gaat om een bijbouw met beperkte grootte en er niets verandert is aan de stabilisatie van het huis. Het is dus wel degelijk uitgevoerd met een vereenvoudigde melding. En ja dat klopt, nu ingeven op belastingen had geen zin omdat ik l reeds op maximum zit. Alvast bedankt.

Reclame

Terug naar “Aanneming”