ABR Polis

waterproof
Topic Starter
Berichten: 225

ABR Polis

#1 , 30 sep 2016 22:16

Welke gegevens moet vooral in de ABR polis staan, vooral als het om namen gaat.

Wij hebben ABR, nogal algemene, met vermelding: hoofdaannemer, promoptor, bouwheer, onderaannemers.... ZONDER enige naam die toch al moet geweten zijn, zeker wat betreft Hoofdaannemer, Promotor en bouwheer.

In ons contract staat enkel dat er een overeenkomst is tussen een Promotor/coordinator en de verzekeningsgever? Verder wal algeme namen als hoofdaannemier, promotor, bouwheer, onderaannemers.....

Moet daar geen namen op ingevuld zijn, toch zeker bij bouwheer, hoofdaannemer en promotor?

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 okt 2016 09:12

Er zijn toch de bestelbonnen. En hoe al die namen opgeven van in den beginne als mogelijks nog niet alle onderaannemers gekend zijn. Hoofdaannemer kan trouwens nog veranderen van onderaannemer in de loop van de werken.

waterproof
Topic Starter
Berichten: 225

#3 , 01 okt 2016 16:49

Bestelbonnen, niet gezien. Offertes, niet gezien..... Hoofdaannemer, architect en promotor zouden toch zeker moeten gekend zijn bij aanvang van de werken, datum van opmaken ABR polis. Geen gewone situatie, daarom ook mijn vraag hier

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 okt 2016 17:16

. Geen gewone situatie,
Wat is er zo ongewoon aan uw situatie?
Bij aanvang van een bouwwerf, en dan al zeker de grotere, is het bijna normaal dat niet alle aannemers en onderaannemers gekend zijn door de bouwheer.
Waarom zouden die allemaal met naam in de polis moeten vermeld staan? Het is de hoofdaannemer en /of de bouwheer die verantwoordelijk zijn ipv hun onderaannemers.

waterproof
Topic Starter
Berichten: 225

#5 , 31 okt 2016 15:27

de onderaannemers staan allemaal vermeld. Heb ik een lijst van ontvangen. Alleen er is geen hoofdaannemer / bouwpromotor gekend. Een ABR polis wordt afgesloten door de hoofdaannemer heeft men mij verteld.

Terug naar “Aanneming”