Graag had ik wat verduidelijking wat betreft de facturatie van een elektricien die wat klusjes heeft uitgevoerd bij een vriendin van mij.
Mijn vriendin heeft vorig jaar een "bevriende" elektricien (bijberoep) gecontacteerd in verband met het vernieuwen van de elektriciteit in een ouder huis.
Kabels en dergelijke heeft ze zelf aangekocht.
Nu is in het voorjaar die elektricien een paar uren geweest om uit te leggen, waar wat moest komen van kabels en dergelijke.
Dit is door mijn vriendin uitgevoerd, de elektricien heeft nadien de rest komen afwerken en aansluiten, hij heeft ook nog wat eigen materiaal in rekening gebracht, allemaal begrijpelijk tot dus ver.
Nu de problemen.
Hij heeft een papiertje geschreven, met daarop uren en het bijkomende materiaal (600 euro), mijn vriendin heeft dit betaald.
Achteraf is deze man nog eens moeten terug komen om wat problemen te verhelpen, en nog wat kleine werkjes.
Terug een papiertje van een 400 euro, 200 euro te veel aangerekend in de ogen van mijn vriendin, welke dit bedrag dan ook niet betaald heeft.
Na een tijdje krijgt mijn vriendin een officieel factuur in de bus van 1500 euro, welke zij niet betaald.
Een tijdje later een aangetekend schrijven in de bus van deze man zijn advocaat, aanmaning tot betaling.
Er is nooit een overeenkomst op papier gezet voor de uitgevoerde werken, de advocaat verwijst naar email verkeer tussen mijn vriendin en de elektricien, waarin enkel besproken is waar kabels en dergelijke moesten komen.
Dit zou een bewijs zijn van uitgevoerde werken door de elektricien, en een datum gesteld voor betaling.
Is dit zo allemaal maar rechtsgeldig ?!?!
Mvg Snooka