Betwisting factuur aannemer

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

Betwisting factuur aannemer

#1 , 09 jul 2016 11:20

Ik betwist een factuur van een aannemer ten bedrage van 3000€, ik krijg een brief van een advocaat dat hij mij voor rechtbank van eerste aanleg gaat trekken.

Is rechtbank van eerste aanleg bevoegd?

Kan ik een bemiddeling vragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 jul 2016 11:40

Heb je die factuur aangetekend betwist? Betaal alvast dat deel dat je niet betwist. Dat laat een betere indruk na op bij een eventuele rechtszaak.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 jul 2016 11:42

dubbel

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 jul 2016 13:12

Het vredegerecht is maar bevoegd tot max. 2500€.

Vandaar eerste aanleg.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

#5 , 05 okt 2016 12:08

Heb advokaat in augustus brief gestuurd dat ik niet betwiste deel betaal, zo kom ik onder de 2500€.
Tot op heden geen reactie ... goed zo!

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

#6 , 22 nov 2016 14:00

Moet volgende week naar vrederechter!
Is men verplicht een advokaat te nemen? Ik dacht van niet, en zou zelf pleidooi doen om te besparen. Feitelijk heb ik niets te verliezen en zal ik misschien de factuur + gerechtskosten (480€) moeten betalen.
Zijn er nog bijkomende kosten die me ten laste kunnen gelegd worden?

NotHappy
Topic Starter
Berichten: 191

#7 , 05 jan 2017 14:58

Naar rechtbank geweest en tegenpartij begon me daar een heel pleidooi tegen mij te voeren, de rechter was verbaasd want er waren nog geen conclusies gemaaakt. Eerst conclusies en dan pas pleidooi! Nu heb ik mijn conclusies gemaakt en wacht op deze van de tegenpartij!

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 jan 2017 15:34

Vergeet niet:
- uw conclusies tijdig ter griffie neer te leggen;
- inventaris maken van al uw stukken die u aan de rechter wil overhandigen, uw stukken nummeren én kopie van uw stukken, samen met uw conclusie, opsturen naar de advocaat van de tegenpartij

Terug naar “Aanneming”