Pagina 1 van 1

Contract vervallen, aannemer reageert niet

Geplaatst: 08 jul 2016 16:16
door nder
Beste,

We hadden een contract afgesloten om ons dak te laten vernieuwen.

Op de overeenkomst staat dat de opmeting gebeurt na ontvangst van het voorschot (20%), in overleg met een maximum van 4 maanden na ontvangst van het voorschot. Dit voorschot werd betaald op 03/03/16.
Sindsdien hebben we meermaals gebeld en gemaild met de aannemer om een afspraak voor de opmeting vast te leggen.
Op mails is 1x gereageerd met de melding dat het even druk was maar dat ze zo snel mogelijk iets gingen laten weten, op telefoons werd 1x opgenomen en toen is gezegd dat ons order 'op de stapel lag' maar dat ze iets gingen laten weten.

Ondertussen zijn de 4 maanden voorbij en is naar mijn mening het contract dan ook vervallen.
We hebben een mail gestuurd en gebeld om te melden dat we het contract niet wensen te verlengen en ons voorschot terug willen.
Noch op mails, noch op telefoons wordt nu gereageerd.

Wanneer mijn vriend onder een vals e-mailadres een mail stuurde om zogezegd een nieuwe offerte aan te vragen, kreeg hij de dag zelf wel nog antwoord. De aannemer leest dus wel zijn mails nog, hij antwoordt gewoon niet op de onze.

We willen gewoon ons geld terug, zodat we met een andere aannemer wel aan de slag kunnen.
Hoe gaan we hier best voor te werk?

Re: Contract vervallen, aannemer reageert niet

Geplaatst: 08 jul 2016 19:48
door mava105
zodat we met een andere aannemer wel aan de slag kunnen.
Zal niet veel helpen. Door het verplichten van dakisolatie tegen 2020 hebben de meeste dakdekkers hopen werk.
Als je wil opzeggen zal je een schadevergoedingen (uw voorschot). moeten betalen, en sta je terug 4 maanden achteruit.
Je zak ook wel een offerte ontvangen, maar zal ook weer moeten wachten, tenzij je een klungelaar gecontacteerd hebt die geen werk heeft (omdat zijn werk op niets trekt)
Ik heb ook een nieuw dak besteld in Januari 2016. Uitvoeringsdatum is voorzien oktober-november 2016 (en dan is de dakwerker nog familie)
Wacht dus rustig uw beurt af.
En hoe kan een dakdekker een voorschot vragen alvorens er wordt opgemeten en je de juiste prijs kent?

Re: Contract vervallen, aannemer reageert niet

Geplaatst: 12 jul 2016 20:40
door nder
We willen eigenlijk gewoon ons voorschot terug.
De aannemer reageert gewoon niet meer op mail of telefoon...

Hij heeft zelf in het contract aangegeven dat de overeenkomst 4maand geldig is en binnen die 4 maand een datum voor opmeting wordt afgesproken.
Dat is niet gebeurd.

Voor het opstellen van de offerte is hij wel tot bij ons geweest.

Re: Contract vervallen, aannemer reageert niet

Geplaatst: 12 jul 2016 21:01
door asperger
Mijn buikgevoel vertelt me dat de OFFERTE vier maand geldig was.
Maar je hebt intussen reeds een contract getekend.
Tenzij in dat contract (het vervangt immers de offerte - die is verleden tijd) expliciet een uiterste uitvoeringsdatum is vermeld
sta je nergens. Darum van opmeting betekent niks, wat als hij morgen komt opmeten en daarna een halfjaar of meer wacht met de uitvoering ervan?