#37 , 04 feb 2017 01:38
Ik laat hieronder even weten hoe ver ik sta of beter NIET STA want de problemen zijn er nog altijd.:
Voor de geinteresseerden schets ik ook nog eventjes het verloop van mijn ervaringen met loodgieters.
En om het 'juridisch' te houden: kan ik geen schadevergoeding eisen of loodgieters aanklagen via reviews op internet die mij maandenlang aan het lijntje houden ?
Tips om een goede loodgieter te vinden (internet, CASIUS, TWIZZI...), verhalen van gelijkaardige ervaringen en redenen waarom loodgieters het (bij mij) altijd laten afweten (bv. werken te klein, moeilijk parkeren) zijn steeds welkom.
Ik had dus een wc die niet doorspoelde en nu heb ik een nieuwe wc met een lekkende afvoerbuis (waar nu een bakje onder staat) bij mijn huurders en een WC-bril die niet blijft rechtstaan.
Rijhuis in centrum van de stad dus al moeilijker om te parkeren.
Even de historiek en slechte ervaringen met loodgieters schetsen:
Juni 2016,
loodgieter gecontacteerd die bij mij thuis, verhuurder, al enkele klusjes had gedaan.
Eerst was het nog, "ik kom waarschijnlijk eind van de week", dan was het volgende week, enz ...
Na enkele weken reageerde hij niet meer op mijn mails en sms'en.
Juli 2016,
een loodgieter met "24h/24h sneldienst" gebeld.
De sneldienst duurde uiteindelijk 2 weken.
wc vervangen maar werk trok op niets (en bril blijft niet rechtstaan).
Terug langs geweest en na zijn nieuwe tussenkomst een lekkende afvoerbuis.
Ik contacteer hem terug verschillende keren voor die lek en bril.. reageert niet meer ... blijkbaar niet meer geïnteresseerd in de werken ... wil dus niet meer komen, zelf na een aangetekend schrijven en zolang hij geen factuur stuurt moet hij nu ook niet meer afkomen (is toch een knoeier, ken zijn adres niet, ...).
September 2016,
ik contacteer een andere loodgieter voor het lek.
Na lange tijd en weeral zoveel mails en sms'en zou die in december langs komen.
Komt de afgesproken dag niet opdagen en zegt dat hij niet kon verwittigen omdat hij geen telefoonnummer had.
Telefoonnummers stonden nochtans in al mijn e-mails.
Na verschillende verzoeken om nieuwe afspraak meldt hij mij in januari 2017 dat hij geen tijd meer heeft voor de werken.
Deze houdt mij dus zomaar 5 maanden aan het lijntje !
Januari 2017,
nieuwe loodgieter gecontacteerd, na 2 weken wachten meld hij me dat hij de werken niet gaat uitvoeren want geen tijd.
Op den duur zou ik het huurhuis verkopen met al die miserie.
(Alle loodgieters wisten wat er moest gebeuren.)
Alle reacties welkom.