Toilet met problemen

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Toilet met problemen

#31 , 06 aug 2016 10:22

Je hebt geen BTW nummer, dus ook geen factuur? En die aannemer wilde iemand lang sturen om zijn 500 € te ontvangen?
Zwartwerk dus. Zeker niet betalen. En al zeker niet voor dergelijk werk.
Laat hem eerst maar eens een degelijke factuur opmaken en u toezenden. Dan kan je die betwisten en eventueel naar de VR trekken om zijn zeer deskundig werk daar kenbaar te maken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

#32 , 06 aug 2016 11:54

Via DNS.be kom ik uit op een adres in Zwitserland: zal wel een firma zijn die domeinnamen verkoopt of zoiets. Zijn URL's zijn trouwens zeer 'algemeen' gehouden en hij 'spamt' verschillende sites...
Heb inderdaad nog geen factuur en hij wilde inderdaad iemand langssturen.
Bij het eerste contact kon ik trouwens kiezen of ik een factuur wou...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#33 , 06 aug 2016 12:09

Domeinnamen zijn geen bewijs van woonst. Staat er niets op zijn website's van adres of ondernemingsnummers.
Als het rechtstreeks met zijn zaak te maken heeft moet dat er op staan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

#34 , 06 aug 2016 12:21

Op zijn website staat geen ondernemingsnummer. Wel adres: maar dat is dus vals/verouderd/...Post (zowel aangetekende als gewone post) is in ieder geval teruggekomen als 'verkeerd' adres: 'ontvangt de briefwisseling niet (meer) op het aangeduide adres'. Op Google streetview staat er een andere winkel... (Kan trouwens altijd URL doorsturen via privebericht naar geinteresseerden...)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#35 , 06 aug 2016 13:48

Een aannemer met dergelijke onduidelijke adresgegevens is TOTAAL NIET te vertrouwen.
Zou NIETS van zijn eventuele factuur betalen, dus ook niet de WC pot, als hij er al één zou sturen. Dergelijke aannemers stappen immers niet naar een rechtbank om hun betaling op te eisen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#36 , 06 aug 2016 18:33

Adres of maatschappelijke zetel is een verplichte vermelding op de factuur.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

lucas123
Topic Starter
Berichten: 483

#37 , 04 feb 2017 01:38

Ik laat hieronder even weten hoe ver ik sta of beter NIET STA want de problemen zijn er nog altijd.:
Voor de geinteresseerden schets ik ook nog eventjes het verloop van mijn ervaringen met loodgieters.
En om het 'juridisch' te houden: kan ik geen schadevergoeding eisen of loodgieters aanklagen via reviews op internet die mij maandenlang aan het lijntje houden ?
Tips om een goede loodgieter te vinden (internet, CASIUS, TWIZZI...), verhalen van gelijkaardige ervaringen en redenen waarom loodgieters het (bij mij) altijd laten afweten (bv. werken te klein, moeilijk parkeren) zijn steeds welkom.

Ik had dus een wc die niet doorspoelde en nu heb ik een nieuwe wc met een lekkende afvoerbuis (waar nu een bakje onder staat) bij mijn huurders en een WC-bril die niet blijft rechtstaan.
Rijhuis in centrum van de stad dus al moeilijker om te parkeren.
Even de historiek en slechte ervaringen met loodgieters schetsen:
Juni 2016,
loodgieter gecontacteerd die bij mij thuis, verhuurder, al enkele klusjes had gedaan.
Eerst was het nog, "ik kom waarschijnlijk eind van de week", dan was het volgende week, enz ...
Na enkele weken reageerde hij niet meer op mijn mails en sms'en.
Juli 2016,
een loodgieter met "24h/24h sneldienst" gebeld.
De sneldienst duurde uiteindelijk 2 weken.
wc vervangen maar werk trok op niets (en bril blijft niet rechtstaan).
Terug langs geweest en na zijn nieuwe tussenkomst een lekkende afvoerbuis.
Ik contacteer hem terug verschillende keren voor die lek en bril.. reageert niet meer ... blijkbaar niet meer geïnteresseerd in de werken ... wil dus niet meer komen, zelf na een aangetekend schrijven en zolang hij geen factuur stuurt moet hij nu ook niet meer afkomen (is toch een knoeier, ken zijn adres niet, ...).
September 2016,
ik contacteer een andere loodgieter voor het lek.
Na lange tijd en weeral zoveel mails en sms'en zou die in december langs komen.
Komt de afgesproken dag niet opdagen en zegt dat hij niet kon verwittigen omdat hij geen telefoonnummer had.
Telefoonnummers stonden nochtans in al mijn e-mails.
Na verschillende verzoeken om nieuwe afspraak meldt hij mij in januari 2017 dat hij geen tijd meer heeft voor de werken.
Deze houdt mij dus zomaar 5 maanden aan het lijntje !
Januari 2017,
nieuwe loodgieter gecontacteerd, na 2 weken wachten meld hij me dat hij de werken niet gaat uitvoeren want geen tijd.
Op den duur zou ik het huurhuis verkopen met al die miserie.
(Alle loodgieters wisten wat er moest gebeuren.)

Alle reacties welkom.

wingman
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#38 , 04 feb 2017 08:34

Volgens mijn bescheiden mening is er tussen de eerste en de laatste foto alleen het verschil dat er geen zak met mastiek meer rond de buizen zit.
Het zijn nog steeds de eerste manchetten denk ik.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Aanneming”