dakwerkers

bo1k3
Topic Starter

dakwerkers

#1 , 13 jul 2015 12:36

Beste,

wij hebben een firma aangenomen om ons dak te vernieuwen. Deze zijn al een tijdje bezig en ondertussen hebben wij al vier keer een lek gehad in ons dak.

Dus ik heb geen zin om deze prutsers nog de rest van mijn dak te laten afwerken.

Vanaf wanneer kan ik hen in gebreke stellen? kan ik een andere firma laten komen? Moet ik de factuur betalen?

alvast bedankt voor het advise

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2015 12:40

U dak is nog niet afgewerkt, dus je kunt hun niet in gebreke stellen als ze nog aan het werk zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bo1k3
Topic Starter

#3 , 13 jul 2015 12:46

beste,

ter verduidelijking, het lekt in het gedeelte dat al af is.

Reclame

mava105

#4 , 13 jul 2015 15:46

Succes met het vinden van aan nieuwe aannemer, zeker om het werk van een collega halfweg over te nemen. Ondertussen lift uw dan voor meerdere maanden half open.
En wie zegt dat het dak volledig af is, zelf al ligt er al een dakbedekking op.
Welk soort dak is het ? Pannen of roofing?

bo1k3
Topic Starter

#5 , 15 jul 2015 09:39

het is een deel roofing en een deel pannen.

en ondertussen hebben we nog een lek!!
de dakwerkers zeggen dat het niet hun fout is omdat het nieuwe lek aan de oude roofing is, ze zeggen wel dat het kan zijn dat deze beschadigd is omdat ze er met hun materiaal hebben overgelopen.

ondertussen is er een expert van de verzekering langsgeweest om de schade binnen te komen opmeten.

mava105

#6 , 15 jul 2015 11:42

Lopen over oude roofing is altijd gevaarlijk, zeker als er dan ook nog op gewerkt wordt. En al helemaal zeker is, dat bij dit warme weer van de laatste dagen roofing zeer gevoelig is voor schade wegens zijn zachtheid. Dakdekker had evenwel zijn voorzorgen moeten nemen, en de oude roofing afdekken met platen

Terug naar “Aanneming”