in hoeverre is een uitvoeringsplan bindend?

andy666
Topic Starter
Berichten: 54

in hoeverre is een uitvoeringsplan bindend?

#1 , 19 sep 2007 09:00

Weet er iemand in hoeverre een uitvoeringsplan bindend is?

in mijn geval heb ik bv. een probleem met mijn betonnen trap. op het uitvoeringsplan staat er echter een trap getekend die een terugloop heeft van 3m40 terwijl hij in werkelijkheid slechts een terugloop heeft van 2m80. Dit hebben ze gedaan omdat anders de trap voor de deur van het toilet kwam (die onder de trap loopt). ik begrijp natuurlijk ook wel dat de trap niet voor de deur kan lopen, maar moeten ze ons normaal niet contacteren voordat ze zulke aanpassingen doen? mijns inziens waren er andere (en betere) mogelijkheden dan de trap in te korten. probleem met de korte terugloop is nu dat de aantrede slechts 16,5cm breed is, wat echt wel véél te smal is voor een trap!
Kan de architect of aannemer zo maar 60cm afwijken van het uitvoeringsplan zonder ons vooraf te contacteren? zo nee, wat zijn onze rechten dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cathyliekens
Berichten: 12

#2 , 22 nov 2007 00:21

Wij hebben identiek hetzelfde probleem: door ontwerp fout past onze trap niet.

Onbegrijpelijk dat ereloners zo'n fouten kunnen maken. Wij zij nog niet begonne met bowuen omwille van die reden.

16 cm aantrede is VEEEEEL te klein.

Reclame

Terug naar “Aanneming”