bouwmaterialen zonder offerte laten leveren

wimmeke2015
Topic Starter

bouwmaterialen zonder offerte laten leveren

#1 , 11 feb 2015 17:51

Ik heb een tuinaannemer mijn tuin onder handen laten nemen en er was afgesproken om alle nodige bouwmaterialen op mijn naam te laten factureren.

De materialen kwamen van zijn vaste leverancier en ik heb slechts van enkele produkten de prijzen nagevraagd om ongeveer de kostprijs te kennen en dit mondeling.(m.a.w. geen echte offerte op voorhand aangevraagd)

Alles werd ondertussen geleverd en verwerkt.

Bij het ontvangen van de factuur heb ik alles online gecontroleerd met andere verdelers van bouwmaterialen en daar viel wel alles goedkoper uit.

Kan ik de prijzen op de factuur nu nog protesteren?

grtz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2015 17:58

Neen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

cesto

#3 , 11 feb 2015 21:19

Je kunt wel vraagen aan die annemer waarom die materialen van hem zo duur uitkwamen, en opmerken dat de marktprijzen ervan eigenlijk lager liggen (aan de hand van de informatie die je hebt gevonden). Hij zou je er wel wat uitleg over moeten geven, en als hij vriendelijk is krijg je misschien een afronding op het totale bedrag. Jij mag echter niets eisen: afspraken zijn immers afspraken.

Reclame

Terug naar “Aanneming”