Vorig jaar , begin augustus, hebben wij twee offertes getekend bij een dakwerker. Dat was 1 voor ons hellend dak en 1 voor het platte dak. Normaal zouden de werken zo vlug mogelijk werden uitgevoerd en eerst het hellend dak maar ze hebben eerst het platte dak gedaan omdat we ons houtskelet al hadden gezet en zij nog steeds niet begonnen waren met het hellend dak. En voor het houtskelet was het belangrijk dat het dak zo snel mogelijk werd gedaan zodat het hout niet te veel in de natte zou staan. Aan het platte dak zijn ze dan begonnen. Eerst eerste laag maar dan bleef het nog serieus en langs alle kanten binnen regenen en heb ik dus gevraagd om zo snel mogelijk de isolatie en tweede laag ook te komen doen. Dat zijn ze dan komen doen maar echt met brokken en stukken en heel lelijk gedaan. Waardoor het dus nog steeds binnen regent. Nu hebben we verschillende telefoons gedaan(maar neemt bijna niet meer op), mails gestuurd, contact gehad met de onderaannemer(want die heeft het dak gedaan). En ondertussen bijna vier maanden verder is het nog steeds niet gemaakt. En staat het houtskelet in alle hoeken nog steeds nat, wat ons grote zorgen maakt. Nu hebben we twee weken geleden nog eens contact gehad met de onderaannemer en die verteld ons nu dat hij niet meer verder wil komen werken, of herstellingen wil komen doen want dat hij nog niet betaald is geweest door de aannemer. En de aannemer zegt van ik betaal de onderaannemer niet zolang het dak niet deftig is gemaakt. We staan dus eigenlijk blok en als we uitleg vragen aan de aannemer dan krijgen we een vaag en kort antwoord van "ik weet nog van niets, bel terug" of "tis mijn fout niet, ik kan er niets aan doen, zij moeten het maken". We worden telkens afgescheept en staan eigenlijk nog nergens maar hebben wel al het merendeel betaald. Het is maar een klein bedrag dat we nog moeten maar zij komen hun afspraken niet na. We moesten een tweede grote voorschot betalen zodat wij zeker waren van een vlugge service. Maar dat was dus mooie praat want wij hebben betaald maar hij laat hem gewoon niet zien. Eigenlijk zijn we ten einde raad en weten we niet wat te doen want het liefste zouden we gewoon willen dat ze nog het platte dak komen maken maar dat we het hellend dak door een ander kunnen laten doen. Maar ik denk dat we zullen vast zitten aan hem, aangezien we de offerte getekend hebben en ook al een voorschot hebben betaald.
Wat kunnen we nu doen zodat het platte dak zo snel mogelijk word gemaakt en kan ik zeggen dat ze het hellend dak niet meer mogen doen en ons voorschot terug eisen?
Alle info is welkom want wij weten het niet meer maar ondertussen kunnen we niet meer verder en blijft het hout nat.