schadevergoeding aannemer

natoli
Topic Starter
Berichten: 7

schadevergoeding aannemer

#1 , 14 nov 2014 11:46

Na een discussie met de aannemer (ivm betaalde voorschotten) is deze 10 dagen lang niet komen opdagen om de werken uit te voeren en laat de gereedschappen/materialen bij ons staan.
Na veel telefonisch contact wordt uiteindelijk afgesproken dat de aannemer het gerief komt ophalen.

Die avond komt de aannemer langs, samen met de politie en beweert de aannemer dat ik weigerde haar gerief terug te geven (diefstal) - terwijl de aannemer nooit is langsgekomen om het materiaal op te eisen. De spullen stonden wel al netjes klaar om opgehaald te worden.

Nu krijg ik een brief van haar advocaat met de eis een schadevergoeding te betalen voor de 10 verloren werkdagen en voor het winstverderf omdat de aannemer de werken niet heeft kunnen beëindigen.

Dit is toch niet normaal, de aannemer is zelf niet afgekomen! Hoe sterk staat de aannemer hiervoor?
Neem ik hiervoor best een advocaat ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2014 12:30

Heb je op die 10 dagen mails naar de aannemer en omgekeerd gestuurd?

En is er een PV opgesteld door de politie ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

natoli
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 14 nov 2014 12:59

Geen emails, enkel via telefoon.
De avond van de ophaling heb ik haar ook een sms gestuurd, waarin ik heb geschreven dat we hadden afgesproken dat ze haar materiaal zou komen ophalen, maar dat ze niet was komen opdagen (ze is 2uur na de afspraak met de politie gekomen).
Ik ben niet op de hoogte van een PV. Ik neem aan dat dit niet opgesteld is, gezien ik heb alles vrijwillig meegegeven heb en ook niks per post ontvangen heb?

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 14 nov 2014 13:08

Beste

U schrijft terug aan de advocaat dat de vertraging niet aan u te wijten is (zonder bewijs kan de advocaat ook niet zomaar het tegendeel beweren) en zeg dat de aannemer de werken nog steeds kan komen uitvoeren.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Berichten: 38617

#5 , 14 nov 2014 20:47

Diefstal? Heeft de politie daar een PV voor opgesteld ???? dat is GEEN diefstal en kan het ook nooit zijn.
U hebt die zaken toch niet weggenomen - aannemer heeft ze daar staan om werken uit te voeren en heeft dat 10 dagen niet gedaan dat is zijn zaak.

ALS de politie effectief PV heeft opgesteld - ik hoop dat ze dat niet gedaan hebben - bent u dan gehoord?
Zijn die zaken WEGGENOMEN door die persoon en dat onder toeziend oog van de politie?????

Vraag dat zeker na bij de politie ... indien enkel een meldingsnummer vraag dat dan al op. Als betrokkene moeten ze dat meegeven.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#6 , 16 nov 2014 06:38

Wat bent u contractueel overeengekomen ? Wat staat vermeld in de offerte die de aannemer maakte ? indien een van jullie beiden de voorwaarden ivm voorschot veranderde dan kan dat als een eenzijdige contractbreuk worden gezien. En dan zit men in de minste positie. Maar ook als daar geen voorwaarden werden gewijzigd dan zal diegene die er de brui aan gaf het gelag moeten betalen. Ik vrees dat als er geen hoogdringendheid aan te pas kwam bvb glasbreuk of herstel dak de tien dagen door de rechtbank niet zullen worden aanzien als een onredelijke termijn om niet te beginnen met het werk en het dus geen echte grond was om het contract te verbreken

natoli
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 17 nov 2014 13:17

Er is geen PV opgesteld, enkel een kort verslag (heb het nummer opgevraagd bij de politie).
En inderdaad, de politie stond erbij toen ze alles meegenomen hebben.

Terug naar “Aanneming”