Garages plaatsen grenzend aan mijn achtertuin/wettelijk?

bota
Topic Starter

Garages plaatsen grenzend aan mijn achtertuin/wettelijk?

#1 , 16 aug 2014 14:56

Achter aan mijn woning, die is deels afgeschermd met mooie houten platen, zijn ze nu garages aan het bijzetten.

Op zich maak ik daar geen probleem van, wel van de manier waarop ze zijn afgewerkt.

Er stonden reeds 3 garage's die netjes waren afgewerkt met een gevelsteen, deze laten ze nu gewoon met rode snelbouwsteen!

Dit is geen zicht en ontsiert dus echt.

Kunnen wij hier iets aan doen?
Is dit wettelijk?

Wij waren niet op de hoogte dat ze deze garages gingen bijbouwen en nu ineens dus zicht op rode baksteen :-(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bota
Topic Starter

#2 , 16 aug 2014 14:58

Oh ja, misschien nog vermelden dat ze ongeveer 1 meter van mijn houten panelen staan, de betreffende garages

Vandebos

#3 , 16 aug 2014 15:03

U zal de verkavelingsregels dienen na te kijken. Ik dacht dat er ofwel met toestemming op de gemeenschappelijke lijn mocht gebouwd worden of dat men er anders minstens twee meter vanaf diende te blijven.

Reclame

chantika

#4 , 16 aug 2014 15:09

Indien ze op de grens zouden staan zou er een openbaar onderzoek nodig geweest zijn voor een stedenbouwkundige vergunning. Nu niet. Ga toch maar eens zien of er op het perceel een vergunning aangeplakt is. Zo niet bouwpolitie van u gemeente verwittigen. Ook de stedenbouwkundige voorschriften van de gemeente opzoeken bij ons is het 2 m dat we van de grens moeten bouwen. Op 2 m kunnen we veel meer rommel kwijt.

bota
Topic Starter

#5 , 16 aug 2014 15:18

Al bedankt van de info, ga ik zeker doen.
Zoals ik al zei, op zich geen problemen met garages, wel de rode bouwsteen

Terug naar “Aanneming”