#1 , 19 jun 2014 13:42
Beste,wij lieten in november 2010 twee daken nieuwe roofing opleggen (eentje van 22m² en eentje van 10m²) door een zelfstandige dakwerker. Wij kregen een factuur en betaalden die netjes op tijd. In november 2013 kregen wij plots water door de plafond in de keuken en contacteerden opnieuw onze dakwerker. Die is dan twee weken later bij ons geweest en heeft gezegd dat het niet aan zijn werk lag. Na een bezoek van drie andere dakwerkers die allemaal tot dezelfde conclusie kwamen (dat het wel aan het platte dak ligt) weigert de originele dakwerker pertinent om zijn aansprakelijkheid op te nemen. Bijgevolg hebben wij hem aangetekend in gebreke gesteld met alle bevindingen van de andere dakwerkers en de fabrikant van de SBS. Ons dak is totaal niet volgens de regels van de kunst geplaatst, geen val gemaakt zodat er constant 10 cm water blijft staan, afvoer niet waterdicht, roofing gebrand op EPDM (wat ook niet mag) enzovoort. Na het aangetekend schrijven hebben we hem telefonisch een laatste kans gegeven om het op te lossen. Na zijn weigering hebben we de verzekering ingeschakeld, ondertussen is de expert samen met de tegenexpert en de tegenpartij (dakwerker) bij ons geweest. De dakwerker ontkent dat hij aan het kleine dak gewerkt heeft, hij beweert enkel aan het grote dak roofing gebrand te hebben. Op zijn factuur staat "branden van 4mm dikke SBS met leislag" zonder vermelding van vierkante meters. Nu wil de verzekering natuurlijk niet tussenkomen. Ik weet niet wat ik hier verder mee moet doen. Mijn schoonzus heeft een offerte van hem ook voor een plat dak SBS en daar staan wel vierkante meters op. Dus als ik dan uittel wat zij aan prijs per vierkante meter heeft betaald en dat toepas op mijn totale prijs is het heel duidelijk dat hij wel aan het kleine dak gewerkt heeft.Iemand een idee wat ik kan doen tegen een liegende dakwerker?