Contract met de architect

olivier
Topic Starter
Berichten: 2

Contract met de architect

#1 , 21 jul 2007 15:01

Net voor het onderteken van het contract met de architect hebben wij beslist om niet verder te gaan met deze architect.

Doordat het contract slechts uit 1 bladzijde bestond, wij dezelfde avond van afgifte moesten tekenen, de in solidum aansprakelijkheid van de architect in dit specifiek contract werd uitgesloten,... werden wij wantrouwig.

Wij hebben de volgende dag de architect opgebeld om te melden dat wij niet met hem verder zouden gaan.

Vorige week krijgen wij een factuur van de architect voor diensten en leveringen van ? 500. Dit voor de prijsofferte, bespreking bouwdossier ter plaatse, bespreking op bureel waar ik de mail met zijn prijsofferte getekend hebt voor akkoord van de prijs (zonder meer specificaties), voorlegging van opgemaakte documenten ter ondertekening.

Wij zijn totaal niet akkoord met dit bedrag omdat de architect in onze ogen niets gedaan heeft.

-De prijsofferte bestaat uit een mail waarin de architect antwoordt om mijn vraag om zijn prijzen door te sturen.
-Bespreking bouwdossier op bureel. Ik heb de moeite gedaan om bij hem langs te gaan met kopies van schetsen die wij zelf gemaakt hebben, kopie van de stedenbouwkundige voorschriften en kopie van het plan van de grond.
-Voorlegging van opgemaakte documenten ter ondertekening is als volgt gegaan: in de namiddag kreeg ik telefoon met de vraag of ik 's avonds thuis was omdat hij bij onze buur (is aannemer) moest langsgaan en hij zou ondertussen het contract aan ons afgeven.

Graag hadden wij iemands mening hierover of dit allemaal zo maar kan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 jul 2007 10:04

"De prijs bij een aanneming van een bouwwerk in REGIE wordt vastgesteld door de aannemer,die deze prijs te goeder trouw moet vaststellen,zodat een toetsing door de rechter mogelijk is."(Kh.Gent 9 april 1991,R.W. 1994-95,1232,noot.).

Wat geldt tussen bouwheer en aannemer geldt evenzeer tussen bouwheer en architect.

Die prijs kan dus ter toetsing aan de rechter voorgelegd worden bij dagvaarding.

Reclame

Terug naar “Aanneming”