Kosten niet inbegrepen in offerte

Daniela
Topic Starter
Berichten: 14

Kosten niet inbegrepen in offerte

#1 , 18 feb 2014 18:33

Hallo,

Ik heb electriciteitswerken laten uitvoeren. De oorspronkelijke offerte betrof net geen 3000€. Er is wat extra werk uitgevoerd, dus dat de factuur wat hoger ging liggen ben ik volledig mee akkoord. De eindfactuur bedraagt uiteindelijk net geen 5000€. Een flink verschil dus. In de offerte staan bv geen transportkosten vermeld, op de factuur wel : 442€ (zonder btw). Dat is volgens mij toch niet correct ? Hun redenering : wij rekenen altijd transportkosten aan per dag dat wij langskomen, dat is bij vele bedrijven zo.' Maar als ze niet op de offerte voorkomen hoef ik er toch geen rekening mee te houden ? Ik had deze kost uiteraard niet ingecalculeerd, zo kan ik ook 'een offerte' aanbieden en dan achterof nog vanalles en nog wat erbij aanrekenen. Mag ik weigeren om deze transportkosten te betalen?

Gr,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Daniela
Topic Starter
Berichten: 14

#2 , 04 mar 2014 12:27

Niemand ?

Ik wil gewoon weten of men mij zomaar vervoerskosten aan kunnen rekenen als dit niet op de offerte stond of was overeengekomen.

Gr,
Daniela

Sirkii
Berichten: 5445

#3 , 04 mar 2014 12:52

Als de offerte geen clausules bevat als "offerte in regie" of "transportkosten extra" dan zijn ze inbegrepen. Betaal het niet betwiste deel (incluis de meeerwerken) en stuur aangetekend en per gewone brief waarom je het betwiste deel niet betaalt.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 04 mar 2014 12:54

Wat staat er betreffende de vervoerskosten in de AV? Heeft u deze getekend, of op andere manier mee akkoord verklaard?

mava105
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 04 mar 2014 16:11

Als er niets is vermeld is dat alles inbegrepen.
Enkel het niet betwiste betalen, en laat hem voor de rest maar naar de rechtbank trekken. Zal hij waarschijnlijk niet doen.

cesto
Berichten: 324

#6 , 03 mei 2014 20:50

Niemand ?

Ik wil gewoon weten of men mij zomaar vervoerskosten aan kunnen rekenen als dit niet op de offerte stond of was overeengekomen.

Gr,
Daniela
Als ik jou was zou ik ook helemaal geen extra vergoeding betalen.

Terug naar “Aanneming”