Opstijgend vocht behandeld maar nog steeds problemen

bdv
Topic Starter

Opstijgend vocht behandeld maar nog steeds problemen

#1 , 08 jan 2014 09:56

Halllo iedereen,

Enkele jaren geleden hebben mijn partner en ik een huis gekocht. Nadat alles geverfd was viel het al snel op dat er één muur was die er steeds nat uitzag. De nieuwe verf schilferde er snel af en na een tijdje begon het zelf geel te zien. Na enig opzoekwerk kwam ik er op uit dat de oorzaak te wijten was aan opstijgend vocht : http://www.murenvochtig.be/vochtproblem ... vocht.html.

Na wat research op het internet hebben we dan enkele vochtexperten laten komen. Uiteindelijk hebben we bijna 3000 euro betaalt om het opstijgend vocht te behandelen. Er werden gaten geboord, er werd een vloeistof ingespoten en de muren werden netjes dichtgemaakt. Volgens de firma zou het enkele maanden duren vooraleer al het vocht verwijderd was. Voor we het wisten waren we een jaar later ( vorige week) en besloten we opnieuw te verven. Tot onze grote verbazing merkten we gisteren dat de verf opnieuw aan het schilferen was. Ik ben er niet van overtuigd dat het opstijgend vocht opgelost is maar de firma beweert dat het gewoon over vocht gaat dat zich nog in de muren bevindt. Ik vroeg mij af of ik ergens een tegen expertise kan laten doen door een andere vochtbestrijder en de kosten doorschuif naar de andere firma? 3000 euro voor een muur van 4 meter vonden we een pak geld maar als het vochtprobleem daarmee weg zou zijn waren we al tevreden. Nu lijkt het echter een nutteloze investering :(. Mochten er toevallig nog mensen zijn met ervaring in deze materie, altijd welkom om te delen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 08 jan 2014 10:12

Het is niet omdat het opstijgen vocht geblokkeerd wordt, dat je zomaar een muur kunt overschilderen.
In veel gevallen moet je de muur die vochtig heeft gestaan ontdoen van oud pleisterwerk, en vernieuwen omdat die niet meer in staat is verf vast te houden.

Wanneer de muur nog nat staat, dan is dat natuurlijk een ander verhaal want dan betekend dat het opstijgend vocht niet correct afstopt wordt.
Best eens met een vochtmeter de muur controleren.
Het lokaal goed opwarmen, en dan de ramen open zetten. Dit 1 keer per dag en de evolutie van het vocht bekijken.

bdv
Topic Starter

#3 , 08 jan 2014 11:33

Bedankt voor de informatie Giserke. Ik ga eens gaan kijken voor een vochtmeter. Dan stel ik me wel de vraag waarom ze de muren nog hebben dichtgesmeerd na de behandeling van het opstijgend vocht. Toch als je zegt dat deze opnieuw bezet moet worden...

Reclame

Boregard

#4 , 08 jan 2014 12:09

Vraag:
1) is het een vrijstaande woning , HOB of rijwoning?
2) Welke muur is vochtig?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

giserke

#5 , 08 jan 2014 12:13

Bedankt voor de informatie Giserke. Ik ga eens gaan kijken voor een vochtmeter. Dan stel ik me wel de vraag waarom ze de muren nog hebben dichtgesmeerd na de behandeling van het opstijgend vocht. Toch als je zegt dat deze opnieuw bezet moet worden...
Die gaten beneden moeten terug dicht.

Pas op, je moet niet altijd de pleister vernieuwen.
Het kan zijn dat je met een juiste primer wel kunt overschilderen.

Boregard

#6 , 12 jan 2014 10:16

Bij een natte muur heb ik de grond uitgegraven tot op de fundering en dan een noppen map aangebracht. Sedertdien geen water meer.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Terug naar “Aanneming”