Enkele jaren geleden hebben mijn partner en ik een huis gekocht. Nadat alles geverfd was viel het al snel op dat er één muur was die er steeds nat uitzag. De nieuwe verf schilferde er snel af en na een tijdje begon het zelf geel te zien. Na enig opzoekwerk kwam ik er op uit dat de oorzaak te wijten was aan opstijgend vocht : http://www.murenvochtig.be/vochtproblem ... vocht.html.
Na wat research op het internet hebben we dan enkele vochtexperten laten komen. Uiteindelijk hebben we bijna 3000 euro betaalt om het opstijgend vocht te behandelen. Er werden gaten geboord, er werd een vloeistof ingespoten en de muren werden netjes dichtgemaakt. Volgens de firma zou het enkele maanden duren vooraleer al het vocht verwijderd was. Voor we het wisten waren we een jaar later ( vorige week) en besloten we opnieuw te verven. Tot onze grote verbazing merkten we gisteren dat de verf opnieuw aan het schilferen was. Ik ben er niet van overtuigd dat het opstijgend vocht opgelost is maar de firma beweert dat het gewoon over vocht gaat dat zich nog in de muren bevindt. Ik vroeg mij af of ik ergens een tegen expertise kan laten doen door een andere vochtbestrijder en de kosten doorschuif naar de andere firma? 3000 euro voor een muur van 4 meter vonden we een pak geld maar als het vochtprobleem daarmee weg zou zijn waren we al tevreden. Nu lijkt het echter een nutteloze investering