slechte afwerking en eisen van plaatser is dit wettig

aerts yves
Topic Starter

slechte afwerking en eisen van plaatser is dit wettig

#1 , 21 dec 2013 11:49

Dank u voor de goede tips
Laatst gewijzigd door aerts yves op 31 dec 2013 08:43, 4 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
aerts yves
Topic Starter

#2 , 21 dec 2013 12:23

wat kan ik hieraan doen weet iemand raad

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2013 12:33

Beginnen met namen te verwijderen uit uw tekst.

Reclame

aerts yves
Topic Starter

#4 , 21 dec 2013 12:51

waarom mag dit niet

Franciscus

#5 , 21 dec 2013 13:13

Forumregels een lezen.
Webmaster wil niet elke eek ergens als gedaagde voor de rechtbank staan. Dit dan wel samen met u.
Kan beschouwd worden als laster en/of eerroof, lasterlijke aantijgingen, beledigingen enz enz ..en dit in openbare gecshriften nl op een forum. Allemaal strafbare feiten dus correctionele rechtbank.
Dit samen met een burgerlijke partijstelling van de 'getroffen persoon'. Kan oplopen tot een bedrag met een aantal nullen achteraan.

aerts yves
Topic Starter

#6 , 21 dec 2013 13:22

ja alle namen zijn weg dus kunnen ze niks meer doen. ik had dit nog niet goed nagelezen en heb dit ondertussen gedaan bedankt voor de tips en als jullie nog iets zien mogen jullie mij dit vertellen dan wijzig ik direct alles.

mava105

#7 , 21 dec 2013 15:44

.
2. ze hebben nog 2 sleutels van de voordeur in hun bezit en willen deze niet overhandigen zolang ik het saldo van 712€ niet heb betaald.
Steek gewoon zelf een nieuwe cilinder. Ben je zeker dat die aannemer of zijn mensen niet bij u binnen kunnen. Kwetis van veiligheid.
Je kan dat geld dan wel cache betalen, maar zorg dat daar een factuur tegenover staat. Kwestie dat aannemer het niet in zijn zwarte kas steekt.

Franciscus

#8 , 22 dec 2013 00:08

Langs de ene kant hebben zij een getekend document dat de werken zijn uitgevoerd maar met de mail geven ze zelf al toe dat ze niet zijn uitgevoerd.
Het geld kan klaarleggen maar er staat niet dat u dat voorafgaandelijk dient te overhandigen.

Als alles is afgewerkt waarom hebben ze dan nog twee sleutels...
Begint een beetje op afpersing te lijken.

Persoonlijk zou ik als de baas daar is elk gesprek opnemen dat is wettig.

Als u een rechtsbijstandsverzekering hebt ( voor niet contractuele zaken) deze eens in kennis stellen.

Tevens een ontvangstbewijs klaarmaken met namen datum bedrag in cijfers en letters en met vermelding van
eindbetaling factuur nr x.
Als u al een factuur hebt gekregen?

Turaki

#9 , 22 dec 2013 00:33

Via AS hen melden dat de werken niet goed zijn uitgevoerd, met foto's in bijlage. Dat u van hen een datum wenst te weten binnen de 14 dagen (houd rekening met eventuele sluiting wegens de feestdagen) wanneer de werken uitgevoerd zullen worden. Dat u het saldo zal betalen binnen de 7 dagen na uitvoering, zodat u de tijd heeft om de werken na te kijken. Dat indien ze niet antwoorden binnen de 14 dagen, of laten weten de werken niet te zullen uitvoeren, dat u dan er van uit gaat dat zij het contract eenzijdig wensen te verbreken, en u de werken zal laten uitvoeren door een andere aannemer. Dat u de kosten hiervoor zal afhouden van het saldo, en de rest aan hen zal overmaken, of, indien het saldo niet voldoet, de rest van hen zal eisen, desnoods via de rechtbank, op hun kosten. Met vriendelijke groeten uiteraard.

Heeft u rechtsbijstand, eerst wel men hen bespreken.

aerts yves
Topic Starter

#10 , 22 dec 2013 07:07

Alé Bedank aan een ieder die mij hier goede raad heeft gegeven ga dit maandag onmiddelijk vragen aan mijn verzekerings makkelaar.
Echt super van jullie

TomStr

#11 , 22 dec 2013 11:31

Meestal worden de werken na afloop samen met u overlopen en moet u tekenen voor een goede werking van de geplaatste ramen en deuren. Heeft u dit gedaan?

Tom

aerts yves
Topic Starter

#12 , 22 dec 2013 13:00

Nee niks getekend enkel dat de plaatsing afgerond was en daar zij de plaatser dat dit voor de boekhouding was. mijn vrouw die was alleen thuis ik was toen ergens anders,

Terug naar “Aanneming”