Korte schets,
Aannemer krast een kras in een ruit terwijl hij zijn stelling afbreekt, enkele dagen later zie ik dit en confronteer hem hiermee. Hij geeft toe en zegt dat ik een factuur moet laten maken op zijn naam en hij deze zal betalen hij geeft me terwijl al een factuur voor zijn uitgevoerd werken. De schade komt op 250€ btw incl. Ik betaal zijn factuur maar hou 250€ aan de kanten, daarvoor stuur ik hem een aangetekende met daarin alle gegevens en dat ik direct de 250€ zal overmaken indien hij de factuur betaald zoals hij had beloofd.
Ik krijg een aangetekende terug dat de aannemer van niets weet en geen schade heeft berokkend aan mijn woning en eist zijn resterende 250€ terug.
Pittig detail : Aannemer geraakt de week daarvoor met zijn hoogtewerker naast de weg in een gracht, ik geef hem 5 baddings, bel een boer op die ik ken om zijn hoogtewerker eruit te trekken, na schade aan het wegdek, maisveld en veld met bloemkolen (op de buiten) trekken we zijn hoogtewerker eruit. Ik deed dit puur uit vriendelijkheid en nu word mij zoiets gelapt.
Wat doe ik nu best?