Problemen met aannemer weigerd schade te vergoeden.

Vandammes
Topic Starter

Problemen met aannemer weigerd schade te vergoeden.

#1 , 02 dec 2013 20:27

Korte schets,

Aannemer krast een kras in een ruit terwijl hij zijn stelling afbreekt, enkele dagen later zie ik dit en confronteer hem hiermee. Hij geeft toe en zegt dat ik een factuur moet laten maken op zijn naam en hij deze zal betalen hij geeft me terwijl al een factuur voor zijn uitgevoerd werken. De schade komt op 250€ btw incl. Ik betaal zijn factuur maar hou 250€ aan de kanten, daarvoor stuur ik hem een aangetekende met daarin alle gegevens en dat ik direct de 250€ zal overmaken indien hij de factuur betaald zoals hij had beloofd.

Ik krijg een aangetekende terug dat de aannemer van niets weet en geen schade heeft berokkend aan mijn woning en eist zijn resterende 250€ terug.

Pittig detail : Aannemer geraakt de week daarvoor met zijn hoogtewerker naast de weg in een gracht, ik geef hem 5 baddings, bel een boer op die ik ken om zijn hoogtewerker eruit te trekken, na schade aan het wegdek, maisveld en veld met bloemkolen (op de buiten) trekken we zijn hoogtewerker eruit. Ik deed dit puur uit vriendelijkheid en nu word mij zoiets gelapt.

Wat doe ik nu best?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 02 dec 2013 20:46

U beweert dat hij uw raam beschadigd heeft, u moet de bewijzen hiervoor voorleggen. Daar hij al via AS heeft ontkent, is het dus nu woord tegen woord, en staat u nergens. Eventueel hem hierover opbellen, en het gesprek opnemen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2013 20:49

Niet vergeten aan de boer te vragen hem een gepeperde factuur te sturen.
Schade aan wegdek...politie in kennis stellen.
Doorgeven wie de dader was van die schade.
Gezien de schade en geen aangifte is dat zelfs vluchtmisdrijf.

Reclame

Vandammes
Topic Starter

#4 , 02 dec 2013 21:08

Merci franciscus voor de tip, zal ik zeker doen!

Turaki, hier had ik ook al aan gedacht, maar is elke situatie dan niet zo? Het is toch onmogelijk een momentopname te maken van de schade die een aannemer berokkend? Dus indien het toch gebeurt moet iedere bouwheer gewoon rekenen op de eerlijkheid van de aannemer want als deze zeggen (zelfs al is het zo) ik heb de schade niet berokkend, dan kan een bouwheer niets doen.

Ik heb dus werken laten uitvoeren door deze aannemer, ik heb echter geen contract of offerte ontvangen er was enkel een mondelinge afspraak omtrent de werken, kan ik niet via deze manier iets proberen? Ik heb natuurlijk wel al een AS gestuurd en daar een prijs vernoemd die wij hadden afgesproken :/

Turaki

#5 , 02 dec 2013 22:24

Ook voor "zwart werk" kan de aannemer betaling eisen via de rechtbank, en er bestaat zekerheid over het bedrag dat u nog moet betalen aan hem door uw AS, dus deze weg is niet zeker van resultaat.

En ja, de meeste situaties zijn zo, maar zo werkt het Belgisch (en bij uitbreiding ook in de meeste andere landen) gerecht, u moet bewijzen wat u beweert. Bij onze brandverzekering zit een kosteloze PB in geval van werken voorzien, zodat wij ons hiermee toch al kunnen wapenen.

Terug naar “Aanneming”