Hallo, wij zijn een renovatie bezig via een soort sleutel op de deur - ttz we werken met een bedrijf/"aannemer" dat voor onderaannemers zorgt voor het uitvoeren van de werken. Er is een globale som geschat voor het totaal van de werken, en de werken zijn ondertussen gestart.
Nu krijgen we van deze "aannemer" tussenfacturen maar op die facturen staat slechts 1 lijn: "tussenfactuur <nummer> gevolgd door een bedrag... De bedragen liggen (veel) hoger dan de werken die uitgevoerd zijn - het lijken wel voorschotten voor nog uit te voeren werken. We hebben de aannemer gevraagd om meer informatie over de inhoud van de facturen te geven, maar die weigert om ook maar de minste beschrijving te geven van de uitgevoerde werken waarop de factuur betrekking heeft en maant ons aan om te betalen...
Ons lijkt het normaal om een tussenfactuur te krijgen na het uitvoeren van een aantal werken, maar ook dat op de factuur een omschrijving staat van die werken waarop die factuur betrekking heeft, zodat we dit ook kunnen opvolgen van onze kant. Bij de factuur staat beschreven dat we eventuele klachten enkel binnen de 5 dagen na datum levering diensten/goederen per aangetekend schrijven kunnen doen. Maar er is helemaal geen omschrijving van die geleverde diensten/goederen...dus waarop kan je dan klacht indienen ? We hebben er absoluut geen probleem mee om correcte facturen correct te betalen, maar weten wel graag waarvoor we betalen... !
Vraag: kunnen we de betaling van zulke "lege" tussenfactuur uitstellen tot de aannemer meer duidelijkheid geeft over welke diensten/goederen hiermee betaald worden ? Of zijn we verplicht zulke facturen gewoonweg te betalen zonder meer ?
alvast bedankt voor uw advies !
grs,
tom