Ingebrekestelling aanneming

darude
Topic Starter
Berichten: 1

Ingebrekestelling aanneming

#1 , 30 sep 2013 17:17

Goedeavond,

Ik ben nieuw op dit forum omwille van mijn volgend probleem. Hopelijk kunnen jullie hieromtrent enig advies/raad om dit op te lossen.

Het verhaal gaat als volgend.

Begin Juli 2013 dit jaar heb ik contact opgenomen voor de aanneming van onze EPB studie. Op die moment verliep de communicatie vlekkeloos waardoor we de prijsofferte aanvaard hebben. Hij heeft dan ook het eerste factuur naar ons doorgestuurd ( goedkeuring prijsofferte), dit hebben we dan ook betaald. De dag nadien hebben we en mail gehad van hem met de vraag voor info voor isolatie, verwarming, etc. alsook de datum voor start van de bouwwerken voor het indien van de startverklaring ( dit dient acht dagen voor de aanvang der werken te gebeuren). Op deze mail hebben wij geantwoord diezelfde dag en hem voorzien van alle nodige informatie.
Die dag dateert van eind Juli 2013. Begin augustus heb ik hem een mail gestuurd met informatie betreffende het gewenste ventilatiesysteem, hierop kregen we geen reply. Eind augustus stuur ik hem weer een mail met informatie betreffende ons verwarmingssystemn, hierop kregen we weer geen reply. Gedurende de maand september hebben zowel ik als mijn architect hem verscheidene malen trachten te contacteren zowel via mail als gsm. Ook dit worp geen vruchten af.
Om bovenvermelde redenen hebben we dan ook besloten om hem verleden week per aangetekend schrijven een ingebrekestelling toe te sturen. Ondertussen zijn de werken aan onze nieuwbouw al drie weken geleden gestart en is er door de EPB verslaggever nog geen startverklaring ingediend( ook al hadden wij de datum van aanvang bouwwerken duidelijk in onze eerste mail meegedeeld).
Ondertussen heb ik reactie van de EPB verslaggever terug nadat hij het aangetekend schrijven heeft ontvangen. Hij neemt de schuld volledig op zich en heeft spijt dat de situatie zo is afgelopen. Hij heeft ook begrip voor mijn keuze dat ik niet meer met hem verder wil werken. Ik vraag hem dan ook om het reeds gestorte bedrag dat ik bij de goedkeuring van de offerte heb betaald om dit terug te storten. Deze terugstorting weigert hij omdat hij reeds voorbereidende werken heeft gedaan voor de startverklaring ( ook al heb ik hier van nooit iets gezien, en is deze startverklaring niet gebeurd). Volgens een artikel in het contract ''Vertraging in de levering geeft geen recht op schadevergoeding noch op eenzijdige ontbinding van de overeenkomst'' heb ik daarom geen recht op mijn betaalde som geld.

Dit vind ik toch erg schandalig, daar de schuld van dit probleem volledig op zijn schouders rust, hij geeft dit toe ook. Ik zit met de problemen omdat mijn startverklaring van de nieuwbouw niet in orde is en dan ben ik ook nog eens hierdoor een fikse som geld kwijt.

Zou er iemand mij hieromtrent raad kunnen geven of is dit een verloren zaak omdat hij netjes ingedekt stond in de contractvoorwaarden?

Alvast enorm bedankt.

Met vriendelijke groet

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding