Wij hebben nu ongeveer 2 jaar geleden nieuwe ramen laten plaatsen.
Hieraan waren enkele minuscule gebreken (kleine beschadigingen vnl in de lak, maar niet in die mate dat we er echt last van hebben), en de plaatser liet weten dat hij contact zou opnemen met de raamfabrikant om dit te komen herstellen (nooit iemand gezien).
Daarnaast zouder er ook nog enkele kleine afwerkingen moeten gebeuren (plaatsen sierlatjes op venstertablet,...) Ook zeker geen grote/dure onderneming.
Ondertussen zijn we echter 2 jaar verder en zijn deze herstellingen en afwerkingen nog steeds niet gebeurt. Ik heb al enkele malen telefonisch contact opgenomen met de leverancier waar we een contract mee hebben. telkens belooft hij dat dit "zo snel mogelijk" in orde komt. Maar nu hebben we er eigenlijk wel genoeg van.
De factuur is voor 80% betaald, maar de laatste 20% willen we niet betalen zolang niet alles in orde is, echter de leverancier vraagt er ook niet achter (wellicht omdat hij weet dat hij in gebreke is). Het financiele is dus blijkbaar voor hem geen drukkingsmiddel, ondanks dat het bedrag zeker zeer ruim is in verhouding met de werkjes die nog moeten gebeuren.
Nu is het mogelijk dat wij binnenkort onze woning gaan verkopen, en daarom zouden we zo snel mogelijk dit afgehandeld hebben. Ook maken we ons zorgen, dat stel dat de leverancier ooit financiele problemen heeft en bvb een curator ons niet betaalde deel komt opeisen ofzo.
Wat kunnen we hier best aan doen? Ik dacht een aangetekend schrijven met hierin 2 opties:
- alles wordt binnen een redelijke termijn afgewerkt en we betalen daarna het resterend bedrag.
- indien niet: gaan we akkoord dat de afwerking niet meer door hun gebeurt, en wordt het resterend bedrag ook niet betaald.
Kan ik dit op die manier afhandelen? zoja wat is een redelijke termijn?
zijn er vergelijkbare brieven ergens te vinden als vb om van te starten?
alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
Mvg