Beste allemaal,
Na een paar maanden vertraging was ons SOD huisje eindelijk opgeleverd. Tijdens de rondgang hebben we veel punten opgemerkt, de ene groter dan de andere. Vooral de afwerking vd betonnen trap met houten treden was slecht gedaan en dit vond de projectbegeleider zelf ook slecht. Ook lag het trottoir (vd gemeente) volledig open, waardoor ons huis alleen via een opstap van bijna een halve meter door modder/zand te betreden is. Bijna alle kleine punten zijn ondertussen afgewerkt.
We zijn nu meer dan 3 maanden verder (6 eigenlijk volgens plan) en na herhaaldelijk vragen naar informatie/update betreffende de afwerking van deze 2 grote punten, krijg ik niks meer te horen behalve dat ze ermee bezig zijn... Er wordt zelfs op geen enkele manier iets over vermeld in ons email contact, kan dit erop wijzen dat ze het antwoord proberen te weerhouden, gevreesd dat we dan iets op 'papier' hebben staan? Ik heb dit nl. al eerder gevraagd, dat ze mij per brief kunnen confirmeren dat er een problemen met trap en trottoir zijn.
Ze hebben weliswaar een jaar de tijd om dit allemaal te verhelpen, maar zolang ze met de onderaannemer vd trap en de gemeente in discussie blijven over wie het gaat betalen en in orde brengen, zitten de eigenaars wel in dat huis met de problemen, zonder ergens van op de hoogte te zijn.
Er werd vermeld tijdens de VO dat ze volgens hun ISO certificaat streven naar het afwerken vd puntjes binnen 1 maand. Als ze hiervan afwijken, kan ik hun hierop wijzen?
In hoeverre kan ik de aannemer zo ver krijgen om mij hierin te betrekken, en hoe kan ik druk uitoefenen, door bv. ingebreke te stellen? Of toch door een advocaat bv. in te schakelen? Moeten we misschien naar een andere trappenmaker zoeken en de factuur doorsturen naar de bouwfirma?
Een hele waslijst, maar we verliezen ons geduld bijna...
Alvast bedankt!