Teneinde raad

roton
Topic Starter
Berichten: 12

Teneinde raad

#1 , 26 apr 2007 11:03

Geachte,

In 2006 heb ik samen met mijn vriendin een gesloten bebouwing gekocht. Het project omvatte 10 gesloten rijwoningen. Aangezien ik schrik had van lawaai werd mij door de verkoper verzekerd dat de opbouw van de tussenmuur bestond uit steen-isolatie-steen. Na het bouwen van onze woning bleek dit niet het geval. de tussenmuur besaat uit 1 enkele snelbouwsteen!! Na een bezoek aan de ruimtelijke ordening bleek dit project ingeschreven te zijn als appartement. Wij hebben samen met de buren naar een oplossing gezocht inzake isolatie, maar het is iets verbeterd maar toch niet zoals het moet zijn.
Graag had ik via deze weg info bekomen over wat ik kan doen. Expertise? Aannemer & architect ingebreke stellen? Ik ben teneinde raad. Je koopt een huis en een droom en die smelt als sneeuw voor de zon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#2 , 26 apr 2007 14:35

Heeft de verkoper voor jullie op papier gezet dat de tussenmuren van isolatie voorzien zouden worden?

Zo ja, dan heb je een bewijs en kan je in gebreke stellen. Zoniet, dan zijn je kansen volgens mij veel kleiner.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

roton
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 26 apr 2007 15:12

Neen, dat is juist het probleem. Je gaat er vanuit dat dit tergoeder trouw is en tevens denk je niet dat dit nog zou voorvallen.
Mij stoort het dat zo'n project KAN ingeschreven worden als 'appartementsbouw' aangezien het 10 rijwoningen zijn

Reclame

Heye
Berichten: 468

#4 , 26 apr 2007 16:17

Hallo,


Je kan er de stedebouwkundige voorschriften erop na lezen. 9 kansen op tien zijn er verplichtingen opgelegd die architect en aannemer moeten volgen bij de opbouw. Zoals geluidsdempende isolatie bij tussenmuren.

Als dit het geval mocht zijn is de architect in gebrek door het niet naleven van de voorschriften, en kan je de hele boel doen voorkomen + een eventuele schadevergoding voor de periode dat je uw woning niet kan bewonen.

Met vriendelijke groeten

Heye Andy

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 04 mei 2007 09:20

Voor arbitrage en bemiddeling ga naar http://www.arbitrage-mediation.be/index-nl.htm

Terug naar “Aanneming”