nieuwbouwproject

sannkey
Topic Starter

nieuwbouwproject

#1 , 15 jan 2013 12:44

Wie kan me advies geven over het volgende?
Ik verhuur een woning en kreeg gisteren van mijn huurder volgende brief.

Geachte heer, mevrouw,

Ik ben de bouwheer van het nieuwe gebouw naast uw woning.
Ik meldde me al een paar keer aan bij u maar ik trof nooit iemand thuis, vandaar dit briefje.

Vermits wij tot tegen de perceelgrens mogen bouwen, had ik graag even met u overlegd betreffende de uitvoering van de werkzaamheden.

Concreet wilde ik het volgende graag weten:

-Welke fundering zit onder uw linkse muur en hoe diep zit deze?
Graag laten wij, in eigen voordeel en volledig op onze kosten, een plaatsbeschrijving uitvoeren van uw woning. Hoe kan de landmeter(welke deze plaatsbeschrijving uitvoert) best contact met u opnemen voor een afspraak te maken?

-Wij zullen genoodzaakt zijn om onze kelderput één meter verder uit te graven dan de perceelgrens. Wat wilt u dat we doen met de betonnen stallingen achter uw woning: terug opbouwen? En hoe wilt u dat wij uw perceel naast uw woning terug herstellen? Wij kunnen dit in oorspronkelijke staat herstellen, maar zijn ook bereid om hier bv grijze kiezel te voorzien.

Is het mogelijk mij even te contacteren om een afspraak ter plaatse te maken?
Mijn nr is xxxxxxxxx, xxxx

Alvast bedankt.

Welke actie kan ik best nemen om dit vlekkeloos te laten verlopen?
Hebben zij het recht om over de perceelgrens werken uit te voeren?
Moet ik mij hier extra voor verzekeren?
Moet ik zelf ook een plaatsbeschrijving laten uitvoeren?
Hoe kan ik deze werken opvolgen ik woon hier zelf niet, en mijn huurder is vaak lange tijd van huis.
Graag jullie mening.

Sannkey

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding