Factuur te hoog

patrickv
Topic Starter
Berichten: 7

Factuur te hoog

#1 , 08 jan 2013 12:13

Onlangs heb ik door een firma nieuwe leidingen laten plaatsen voor verwarming en waterleiding. Hier is ter plaatse mondeling overeengekomen dat dit een prijs van 1500€ zou bedragen. Hiervan is nooit iets op papier gezet.
Deze werken zijn behoorlijk uitgevoerd.
Enkele dagen na deze werken heb ik bij dezelfde firma ook de radiatoren besteld. Hiervan is er wel een offerte opgesteld voor een 1330€

Vervolgens krijg ik een voorschotfactuur van 1500 + btw die ik onmiddelijk betaal. Ik dacht dus dat men uiteindelijk de definitieve factuur zou sturen die dan levering en plaatsing van radiatoren inhield.

Nu het probleem. De firma stuurt mij nu een factuur waarin ze voor het leidingswerk 2050€ aanrekenen (zonder btw). Er staat dan nog bij vermeld dat dit volgens offerte is van datum x.
Hier is geen offerte van opgemaakt, maar een mondelinge afspraak.

2 weken na plaatsing radiatoren merk ik dat er een lichte beschadeging is, die bij de plaatsing gebeurt moet zijn. De radiator staat met de zij kant bijna tegen een muur zodat dit ook niet dadelijk opgevallen was.

De firma wil hier niets aan doen en beweert dat ik de schade misschien zelf aangebracht heb.

Ik kan dus absoluut niet akkoord gaan met een factuur die uiteindelijk bijna 600€ meer is dan er is afgesproken.
Uiteraard is dit deels een mondeling akkoord.

Wat moet men in zo'n geval doen, of kan men doen.
Ik zou enkel de overeengekomen prijs betalen - een 10% van de beschadeging. Mag dit zomaar?
Ik ben wel van plan eerst een aangetekend schrijven te doen waarin ik verklaar niet akkoord te zijn met de factuur en enkel te betalen wat afgesproken is en ook het deel van de beschadeging aftrek vermits zijn dit niet willen repareren.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding