Hallo,
Bij ons hebben ze vorig jaar ingebroken, de inbrekers zijn binnen gekomen door een raam te forceren.
Na de inbraak hebben we rechtstreeks contact opgenomen met de firma die de ramen heeft geplaatst.
Onze vraag was of ze het raam zo snel mogelijk konden herstellen(hierbij denk ik aan het sluitwerk en omkasting die beschadigd was)
Na een paar maanden geen reactie kregen we hiervoor eindelijk een offerte binnen. Die omschreef alle bovenstaande werken met de prijs.
Ze zijn dan nog eens een paar maand later (dus een jaar later na de inbraak) de herstellingen komen doen.
Mijn vrouw was tijdens de werken thuis en heeft de mannen binnen en buiten gelaten.
Maar toen ik thuis kwam heb ik gekeken en het was niet goed hersteld, het raam ging heel moeilijk toe, de vergrendeling ging helemaal niet goed, voor de beschadiging aan het kader hadden ze gewoon een klein potje verf achter gelaten.
Ik heb hierna een aangetekende brief naar de firma in kwestie gestuurd om te zeggen dat de herstellingen niet goed gedaan zijn en dat dit volgens de offerte niet klopt. Het voorschot is wel betaald geweest, maar zoals beschreven in de aangetekende brief zal ik het andere geld ook niet storten zolang het raam niet naar behoren hersteld is. Wat volgens mij wettelijk is bij een offerte?
Nu hebben zei een aangetekende brief terug gestuurd dat we het overtollige geld moesten overschrijven of zei zouden gerechtelijke stappen ondergaan.
Dit is volgens mij niet juist?
Mvg