voorlopige oplevering is een half jaar te laat

vibes
Topic Starter
Berichten: 2

voorlopige oplevering is een half jaar te laat

#1 , 14 nov 2012 22:21

De voorlopige oplevering van mijn appartement is een half jaar telaat.
In het contract staat dat voor elke dag dat men telaat is een boete van 20 euro per dag dient te betalen aan de koper.

Ik heb via aangetekend schrijven een ingebrekestelling gestuurd welke ze niet hebben opgehaald.
Wat kan ik nu nog doen opdat ze mij de volgens hun contract bepaalde boete van 20 euro per dag aan mij betalen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 16 nov 2012 08:03

“Art.1146.Schadevergoeding is dan eerst verschuldigd wanneer de schuldenaar in gebreke is zijn verbintenis na te komen...Art.1153.Inzake verbintenissen die alleen betrekking hebben op het betalen van een bepaalde geldsom,bestaat de schadevergoeding wegens vertraging in de uitvoering nooit in iets anders dan in de wettelijke intrest(zie Wet 5 mei 1865)...“(Burgerlijk Wetboek).

‘Ik heb via aangetekend schrijven een ingebrekestelling gestuurd welke ze niet hebben opgehaald.’

Bewaar de niet-opgehaalde ingebrekestelling gesloten. Zij geldt als ontvangen en doet de wettelijke interest lopen. Breng boetes en interesten in mindering van wat u na voltooiing nog verschuldigd bent of vorder ze dan zo nodig gerechtelijk.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

ganapathi tantre
Berichten: 453

#3 , 22 nov 2012 05:24

Tenzij de TS ondertussen zijn woning heeft betrokken en dan is de voorlopige oplevering/aanvaarding der werken in princiepe gebeurt en is er niks meer in de pap te brokken. bovendien moet worden gekeken in het kontrak of er een aantal werkdagen is bepaald of een datum. Bovendien kan men ook weerverlet inroepen. Dus zomaar "voor elke dag" zal waarschijnlijk te kort door de bocht zijn

Reclame

Terug naar “Aanneming”