De situatie:
- Apartement werd volledig gerenoveerd: gestript en alles nieuw opnieuw
- Loodgieter installeerde de volledige nieuwe chauffage: boiler, chauffages, leidingen, ...
- Chappe werd 2 weken erna gegoten
- enkele weken later leggen wij zelf de vloer: een deel met tegels en een deel parket
- Nog eens 2 weken later trekken we er in, en leggen we de chaufage voor de eerste keer aan
Het probleem:
- Na 2 dagen merken we drukverlies op de chauffageleidingen (via de boiler). We vullen deze aan, en nadat het nog eens gebeurd 2 dagen later contacteren we de loodgieter
- De loodgieter meldt dat dit best mogelijk is in het begin (leek ons ook plausibel) en raadt aan om hem terug te contacteren als het nog gebeurt
- Nu 2-3 weken verder moeten we nog steeds water toevoegen, de loodgieter laadt ondanks de telefoontjes en mailtjes een beetje op zich wachten
- Een paar dagen geleden meldde de onderbuur (ook in volle renovatie, maar gelukkig nog in ruwbouw) dat er water door het plafond lekt. Echter (nog) geen specifieke schade
- De loodgieter gaat dan toch afkomen morgen...
De vraag:
- Is het correct dat de loodgieter deze herstelling kosteloos moet doen?
- Wat als hij parket of tegels openbreekt? Wie betaalt de kost voor het herleggen? We hebben tegels en parket aangekocht, maar wel zelf gelegd. Maar de zin om het nog eens opnieuw te doen ontbreekt

- Moeten wij speciale actie ondernemen nu? foto's nemen van de huidige situatie? een specifiek schrijven?
Alvast bedankt en vriendelijke groeten!
Pieter