leveringstermijn ramen

vanessa_v_h
Topic Starter
Berichten: 5

leveringstermijn ramen

#1 , 02 apr 2007 14:35

Ergens in augustus 2007 bestelde ik 1 garagepoort, 1 deur en 1 raam. De lervingstermijn bedroeg 6 weken excl. weerverletdagen. Ergens in november is een firma in onderaanneming de poort komen plaatsen. Deze is OK en betaald. Dan zijn ook ergens in november zijn iegen plaatsers de deur en het raam komen plaatsen (zonder dat ik op voorhand wist dat ze zouden komen of ik was thuis geweest). Bij thuiskomst heb ik vastgesteld dat de deur in de verkeerde richting draait, dat er een verkeerd paneel in zal, en de structuurfolie aan de binnenzijde werd vergeten. Ook bij het raam werd de structuurfolie vergeten. In zowel de deur als het raam zat ook nog geen glas. Ik heb de aannemer onmiddellijk gebeld dat hij moest langskomen want dat de levering neit correct was. Hij is diezelfde avaond langs geweest en hij stelde voor de helft al te betalen dat zou hij er het glas nog laten in plaatsen, anders moesten we wachten tot hij nieuwe besteld had maar regende het dus maar verder binnen in de garage. Uit schrik dat wanneer ik de helft zou betalen hij niet meer zou komen heb ik dus de deur en het raam niet betaald. Wederom zou het ongeveer 6 weken duren voor het klaar zou zijn en dat zou ergens eind januari, begin februari zijn. Ondertussen hebben we zelf platen voor de openingen gezet om de waterschade te beperken. In februari heb ik hem teruggebeld om te vragen wanneer er zou geplaatst worden. Het zou pas eind februari zijn, de fabriek was langer gesloten tussen kerst en nieuwjaar. Eind febrauri opnieuw gebeld: plaatser was op skiverlof. In maar opnieuw gebeld, slecht weer, vertraging op alle werven. Eind maart (toen het al een week prachtig weer was) bij hem persoonlijk langs geweest, alles was binnen zei hij maar de nieuwbouwen gingen voor omdat de bezetters anders moesten wachten. Hij weet dus niet wanneer hij nog eens tijd gaat hebben. Het werk dat hier nog moet gebeuren neemt amper een halve dag tijd in beslag. Ondertussen heeft hij wel al in de deur een houten plaat gezet zodat ze open en toe kan, maar het is dus nog altijd de verkeerde. Wat kan ik juridisch gezien hiertegen doen? Bestaan er geen wettelijke uitvoeringstermijnen want mijn geduld raakt een beetje op...
Dit zijn de verkoopsvoorwaarden op zijn facturen en bestellingen die van toepassing zijn op dit probleem:
- het contract komt tot stand vanaf ondertekening door de klant van bestelbon of offerte
- Na definitieve opmeting wordt een orderbevestiging opgemaakt. Zodra de ondertekende orderbevestiging in ons bezit is kan de leveringstermijn als inlichting worden meegedeeld. Een vertraging om welke reden dan ook kan nooit aanleiding geven enigerlei schadevergoeding of tot het annuleren van de bestelling
- in geval van annuleren is de koper een schadevergoeding verschuldigd van 25 % van de totale aannemingssom, erhoogd met de reeds gedane fabricagekosten
- een eerste controle op zichtbare schade en of gebreken gebeurt voor het afladen van de goederen op de werf door de koper samen met de zaakvoerder, voor de betaling van de materiaalprijs bij levering. Een tweede controle gebeurt onmiddellijk na de plaatsing door de koper samen met de hoofdplaatser. Doet de koper deze controle niet, of is hij afwezig, dan houdt dit zijn akkoord in met een controle door de hoofdplaatser alleen. Elke klacht ivm beschadigingen of andere zichtbare gebreken na deze controle zal onherroepelijk worden verworpen. Bij geschil kan onze verantwoordelijkheid nooit verder reiken dan het vervangen van eht eigen product.
- Er is pas recht op dienst na verkoop na volledige betaling van de aannemingssom. De goederen blijven volledige eigendom van XXX tot de volledige betaling van de facturen.

Een eerste en tweede controle heb ik niet kunnen uitvoeren op het moment zelf aangezien ik niet op de hoogte wordt gebracht dat ze komen plaatsen. Ik zie het pas 's avonds als ik thuis kom na mijn werk.
Verder heb ik ook nooit een orderbevestiging kunnen tekenen aangezien ik deze nooit ontvangen heb. Heb er verschillende malen naar gevraagd maar was niet echt nodig zei hij, zo ging het sneller...

Graag dus advies wat ik juridisch kan doen om alsnog asap een de juiste deur en raam met glas kan raken.

Met dank

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding