vrees voor schade waterlek van watermaatschappij voor woning

octopus
Topic Starter

vrees voor schade waterlek van watermaatschappij voor woning

#1 , 24 sep 2012 14:07

Recentelijk is voor mijn woning de toevoerleiding van de watermaatschappij gesprongen. Hierdoor stroomde urenlang water uit de grond en is veel zand meegespoeld. Dit gebeurde direct naast de gevel van mijn woning. Herstellingswerken zijn nog steeds niet afgesloten.
Ik vrees dat er zand van onder de fundamenten van de woning is weggespoeld, wat door de watermaatschappij weggelachen wordt.
Wat kan ik ondernemen om mij voor de toekomst zeker te stellen? Barsten in de gevel kunnen hierdoor pas jaren later ontstaan, en niemand aanvaardt dan nbog de samenhang met de breuk van vandaag.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 24 sep 2012 14:13

Neem al eens contact op met uw brandverzekering. Mogelijks stellen ze een expert aan om dit na te kijken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 sep 2012 14:41

Brandweer niet ter plaatse .... Als de mogelijkheid bestaat dat funderingen onderspoeld zijn ...kunnen ze dat toch zien?

Reclame

octopus
Topic Starter

#4 , 24 sep 2012 15:06

zo eenvoudig is dit niet te zien. Men graaft een put daar waar het waterlek is, maar de uitspoeling gebeurde over een lijn van 3 meter.
De maatschappij graaft een put van 1 x1 m en blijft op 50 sm van de gevel verwijderd. Het water spoot echter direct tegen de gevel tussen gevel en trottoirdallen door.

octopus
Topic Starter

#5 , 15 okt 2012 13:00

Mijn brandverzekering wenst niet tussen te komen zolang ik geen "zakelijke schade" kan aantonen.
Bij herstelwerkzaamheden heeft de watermaatschappij 3 gaten geboord in mijn kelderemuur van binnen (om een nieuwe aansluiting te leggen) met het gevolg dat ik nu elke dag 2 emmers water kan uitscheppen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 okt 2012 19:38

water in de kelder is GEEN zakelijke schade ?????

octopus
Topic Starter

#7 , 17 okt 2012 12:21

volgens mijn verzekering geen aanleiding om in te grijpen naar de watermaatschappij toe

Terug naar “Aanneming”