Projectontwikkelaar doet niets meer

Kintaro256
Topic Starter
Berichten: 1

Projectontwikkelaar doet niets meer

#1 , 13 sep 2012 14:17

Twee jaar geleden (2010) heb ik een appartement gekocht dat deel uitmaakte van een renovatieproject en dus onder 10j garantie valt. Na één jaar zijn er echter verscheidene problemen aan het licht gekomen:

1) Er is vochtinsijpeling onder één van de vensters in de woonkamer.
2) Een stuk vloertegels is naar boven gekomen met barsten in de voegen tot gevolg.
3) Er zijn barsten verschenen in de muur in de slaapkamer (kan eventueel door het 'zetten' van het gebouw zijn, maar goed).
4) Er zijn serieuze lekken in het dak, doordat het dak onvolledig en slecht werd gerenoveerd. Deze lekken manifesteren zich bij mij in de living (zeer ernstig, tot een halve emmer regenwater per dag als het goed heeft geregend de dag ervoor) en in het afdak van het terras.

De projectontwikkelaar doet hier absoluut niets aan en heeft als excuus dat zij in een rechtszaak liggen met hun hoofdaannemer. Verdere redenen tot niets doen zijn o.a. dat ze nog aan het overleggen zijn met hun raadsman of op zoek zijn naar een derde partij (andere aannemer) om de problemen intussentijd op te lossen. In werkelijkheid gebeurt er echter niets en is de situatie voor mij onhoudbaar geworden.

De syndicus is hiervan ook al even lang op de hoogte, maar daar verlopen de zaken zeer traag. Zij zijn nu aan het kijken of we met de vereniging van mede-eigenaars kunnen procederen tegen de projectontwikkelaar, maar ook zij ondernemen ondertussen weinig om de oorzaak van de schade te herstellen.

Ondertussen is dit allemaal al een jaar aan de gang en het einde is duidelijk nog niet in zicht. Ik heb gedurende die tijd meerdere mails, telefoons en aangetekend schrijven naar projectontwikkelaar en syndicus gestuurd. In de PV van voorlopige oplevering van het gebouw, staat trouwens duidelijk dat de projectontwikkelaar alle problemen mbt vochtinsijpeling nog moet oplossen.

Mijn volgende stap is de projectontwikkelaar in gebreke te stellen per aangetekend schrijven. Ik verwacht echter dat ook daar geen gehoor aan zal worden gegeven...

Kan ik nog iets meer doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pieterverherstraeten
Berichten: 146
Locatie: Antwerpen - Borgerhout
Contacteer: Website

#2 , 26 sep 2012 17:32

beste,

er dient een onderscheid te worden gemaakt m.b.t. de problemen die betrekking hebben op uw privatieve kavel en deze die betrekking hebben op de gemene delen.

Wat betreft de gemene delen kan U perfect samen met andere mede - eigenaars die wellicht de problematiek wel inzien een Bijzondere AV laten bijeenroepen d.m.v. een aangetekend verzoek daartoe aan de syndcus, zodat de AV een beslissing kan nemen m.b.t.het opstarten van een procedure. In geval de AV hiermee akkoord gaat, zal de syndicus vervolgens verplicht zijn het nodige te doen.

Wat betreft de privatieve delen kan U perfect zelf de nodige stappen ondernemen.

mvg,

Pieter Verherstraeten

indien de syndicus geen actie onderneemt kan u een Bijzondere AV bijeenroepen zodat de AV kan beslissen om in rechte op te treden. Op die manier zal de syndicus verplicht zijn hieraan gevolg te geven

Reclame

Terug naar “Aanneming”