Werken door stad op privéterrein

ippa
Topic Starter

Werken door stad op privéterrein

#1 , 31 aug 2012 08:25

Hallo,

Volgende situatie:

* bestaande woning ouder dan 30 jaar (Vlaanderen)
* stad beslist dat afval- en regenwater dient gescheiden te worden vanaf het privaat terrrein
* stadsdienst voert deze splitsing uit op privéterrein
* de eigenaar draait op voor de kosten van de heraanleg / herstelling van het terras waar de werken uitgevoerd zijn door de stad

Is dit normaal en moet de eigenaar de kosten van de hertelling op zich nemen?

Dank voor uw antwoord,
JLD

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2012 10:28

En wat is de voorgeschiedenis van dit verhaal?

mava105

#3 , 31 aug 2012 11:00

Je mag al tevreden zijn dat de stadsdienst de aanpassingen op uw priveterrein zelf en kostenloos hebben gedaan. Ze hadden u ook kunnen verplichten om tegen xx.xx.xxxx deze gescheiden aansluiting te realiseren, en dan volledig op eigen kosten; rioolaansluiting, buizen, herstellingen van de staatverharding en stoep op openbaar domein, en daarbij nog eens alle werken op uw eigen privedomein.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 31 aug 2012 11:21

* stadsdienst voert deze splitsing uit op privéterrein
Is de eigenaar van de woning verplicht geweest deze door de stadsdiensten te laten uitvoeren, of had hij dit ook zelf mogen (laten) doen?

In feite maakt bovenstaande vraag niet veel uit. De stad kan je idd verplichten afval en regenwater te scheiden. Dus de werken moesten sowieso uitgevoerd worden en je zou sowieso kosten hebben voor het herstellen van het terras. Nu zijn de andere werken echter gratis voor jou uitgevoerd. Moesten de stadsdiensten dit niet gedaan hebben, had je daar ook zelf voor moeten opdraaien.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanneming”