Beste,
Wij hebben een geschil met onze ramenplaatser. Verkeerde opmetingen, bevestigingen zijn niet uitgevoerd zoals voorgeschreven, verkeerd glas, ...
We hebben 6 ramen besteld en dit is er al allemaal fout gegaan : Venster te klein => opgelost via korting 50%, Venster slaapkamer te groot => opgelost, Voordeur staat scheef => niet opgelost,Verkeerd glas in de voordeur => willen ze oplossen via creditnota, maar daar ben ik nog niet op ingegaan, Vliegenramen vergeten => opgelost, Verkeerd glas in raam badkamer => na 2 pogingen was het de 3de keer toch het juiste glas, Schuifraam zakt in de hoeken weg in de grond => niet opgelost, Ventilatierooster schuifraam zit gekneld en is beschadigd, ...
Voor deze problemen komen ze af en toe eens langs, prutsen wat en vertrekken weer. Elke keer raken de problemen stilletjesaan opgelost. Maar nu blijkt dat de bevestiging van het achterste schuifraam ontbreekt op de horizontale steun, waardoor het venster kraakt en tocht bij hevige wind, ook is het venster iets te groot waardoor er een ventilatierooster gekneld zit tussen de gevel en waardoor deze ook beschadigd is. Dit probleem hebben we al vaak aangeklaagd, maar de schuld ligt nooit bij hun. De laatste tijd zijn ze ook grof enom eerlijk te zijn heb ik het gehad met hun.
Nu is mijn vraag kan ik het contract verbreken met de aannemer en de herstellingswerken laten uitvoeren door een professionelere firma. De kosten voor de herstelling zou ik dan uiteraard willen aftrekken van het openstaande saldo. Kan dit of eis ik teveel?
Mischien ook niet onbelangrijk, alles staat op mail ook hetfeit dat ze het schuifraam nu willen komen demonteren verankeren en wij moeten dan zorgen voor een offerte voor de bezetting te laten herstellen en opnieuw te laten behangen, maar eerlijk gezegt wil ik ze niet meer in mijn huis.
We hebben een offerte getekend twv 14755€ hiervan is een voorschot betaald van 2279€ en een 2de schijf van 3676€ Factuur is vervallen in augustus 2011