geld tegoed van aannemer

Bookietje
Topic Starter
Berichten: 3

geld tegoed van aannemer

#1 , 07 mei 2012 13:31

Ik heb in 2009 een nieuw appartement gekocht waar er na enkele maanden loszittende tegels in de vloer kwamen. Dit euvel kwam voor in 9 appartementen in hetzelfde gebouw. Vermits het om een fout van de aannmer ging, werd in 2011 de tegelvloer opgbroken en werden er nieuwe tegels geplaatst. Ik heb echter besloten een kurkbloer te plaatsen en de aannemer ginf me dus de waarde van de tegels uitbetalen. Dit staat op papier. Nu zijn we al 6 maanden verder en heb ik nog steeds niet mijn geld gezien, heb begin januari al een aangetekende brief verstuurd, maar zonder reactie. Wat kan ik doen om mijn geld te krijgen (2000 euro), eventueel een procedure inleiden bij de vrederechter ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daboytommy
Berichten: 49

#2 , 08 mei 2012 16:00

U neemt inderdaad best gerechtelijke stappen. U beschikt immers over een bewijs dat u zou worden vergoed. U zal eventuele gerechtskosten en erelonen kunnen verhalen op de tegenpartij tot een bepaald bedrag en gezien er geen betwisting kwam zal dit slechts korte debatten vergen

Eddy009
Berichten: 187

#3 , 08 mei 2012 20:21

Check eerst eens of de aannemer niet failliet is : http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... nform.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Er dient te worden gedagvaard voor de Rechtbank van Eerste Aanleg (Burgerlijke Kamer).

Reclame

Terug naar “Aanneming”