Verbreken aannemingscontract

Verstraeten
Topic Starter
Berichten: 3

Verbreken aannemingscontract

#1 , 11 jan 2007 16:52

HELP ! Een vraagje...

via reacties in een forum op een bouwsite las ik goede referenties van een welbepaalde aannemer voor renovatiewerken. Op de mooie met fotos gedetaileerde website van deze aannemer wordt gezegd dat ze veel ervaring hebben en blablabla...

Ik contacteerde de man en na bespreken en opmeten van de gewilde werken op het adres waar de werken moeten gebeuren werkte hij een offerte uit die mij heel goed kwa prijs leek.

Ik ging akkoord met de overeenkomst en tekende een contract, hierin staat wel geen datum of termijn vermeld, omdat alles ook niet echt dringed is.
Nu wil het toeval dat ik twee weken later via een vriend te horen kreeg dat deze persoon eigenlijk een totaal ander beroep heeft en zelfs niet wist dat deze ook aanneemingswerken doet.

Mijn argwaan begon, dus bekeek ik nog even de positieve reacties op het forum van de bouwsite, blijkt nu dat deze reacties allemaal dezelfde dag geschreven zijn en allemaal gepost zijn door steeds nieuwe accounts die steeds maar 1 bericht gepost hebben en die allemaal diezelfde dag aangemaakt zijn, wellicht heeft onze aannemer dus lovende kritiek over zichzelf geschreven !

Nog meer argwaan dus, volgende stap: het BTW-nmmer controleren van deze firma. Blijkt nu dat deze firma dus een btw-nr heeft, 't is te zeggen niet op de naam van deze firma maar wel op een persoonsnaam (??nmanszaak?) van 2002 voor een totaal andere branche, de BTW-activiteiten voor dit BTW-nr vermelden in geen geval iets wat met aanneemingswerk te maken heeft.
Bij beroepsbekwaamheden staat wel bijvermeld "Aannemer van metsel-en betonwerken" maar dit slechts sinds 8 augustus 2006 !!!!!

Jullie begrijpen mijn argwaan en ik wil dus af van dit aannemingscontract, ik heb ondertussen een voorschot betaald.

Mijn vragen:
-Kan ik af van dit conract ?
-Kan ik mijn voorschot terugeisen en op welke basis ?

Gelieve ze spoedig mogelijk te helpen, want ik heb er echt geen vertrouwen in !!!

Bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 13 jan 2007 15:53

?Art.1134.Alle overeenkomsten die WETTIG zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend.Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.?(Burgerlijk Wetboek).

Uit wat u meedeelt kan niet afgeleid worden dat uw overeenkomst ONWETTIG is aangegaan.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk ?Juridische aard? op het driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

dieke
Berichten: 1299

#3 , 14 jan 2007 02:03

Ik vrees er toch ook voor dat je er niet onderuit kan. Mijn advies is dan ook dat je een minnelijke schikking tracht te treffen (bv in ruil voor het voorschot een ontbinding van het contract).

Reclame

Terug naar “Aanneming”