factuur ruwbouw

erika
Topic Starter
Berichten: 11

factuur ruwbouw

#1 , 20 dec 2006 15:44

Dit jaar zal ons nieuwbouw klaar zijn. Buiten dat de ruwbouw ons veel geld gekost heeft, zijn de bouwwerken eigenlijk vlot verlopen (buiten de dakwerken)
Maar is het normaal dat het bedrag van de ruwbouwwerken zo de pan uitswingt?
Namelijk:
In het contract staat er 78650 ? (incl. BTW) vermeld (alles in behalve wegvoeren grond, gevelsteen aan 0.20 ? voorzien)
De eindfactuur bedraagt echter 104.000 ? (incl. BTW)!!!
Betalen moesten wij sowiezo of de aannemer legde de werken stil. Zodus zo braaf ik ben, heb ik maar alles netjes betaald.
Enkele meerwerken die wij voorzien hebben (maar die zeker niet overdreven zijn): extra raampje, uitsparingen voor de rolluikkasten te voorzien, extra gemetst muurtje in de keuken).
Dit is voorgelegd aan onze architect met als mededeling dat alles in orde was! en dat het bedrag wel degelijk klopte! Tot op de dag van vandaag ben ik hier nog altijd niet zeker van. Ik zit met een verschrikkelijke baksteen in mijn maag!

Ik zou graag dat contractje en de facturen eens laten nazien maar ik weet niet bij wie ik hiervoor moet zijn!

Mvg,
Erika

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 29 dec 2006 08:21

Heb je voor de wijzigingen (blijkbaar na het tekenen van het contract) een schriftelijke aanpassing laten opmaken voor de meerwerken? Zo nee, dan ben je uitgepraat.

Hoe komt het dat je die prijs in ??n keer moet betalen? En niet in schijven?

Is er niet voorzien in je contract dat je maar mag betalen na aanvaarding van de werken door de architect?

Is er niet voorzien dat de aannemer schadevergoeding moet betalen voor elke dag dat hij te laat is (zodat hij onmogelijk de werken kan stilleggen)?

Op het eerste zicht zou ik zeggen dat je aannemingscontract niet deugt. Kwam het contract van de architect of van de aannemer?

erika
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 16 jan 2007 15:11

Heb je voor de wijzigingen (blijkbaar na het tekenen van het contract) een schriftelijke aanpassing laten opmaken voor de meerwerken? Zo nee, dan ben je uitgepraat.

Hoe komt het dat je die prijs in ??n keer moet betalen? En niet in schijven?

Is er niet voorzien in je contract dat je maar mag betalen na aanvaarding van de werken door de architect?

Is er niet voorzien dat de aannemer schadevergoeding moet betalen voor elke dag dat hij te laat is (zodat hij onmogelijk de werken kan stilleggen)?

Op het eerste zicht zou ik zeggen dat je aannemingscontract niet deugt. Kwam het contract van de architect of van de aannemer?

Het contract kwam van de aannemer. Dit was nog iets uit zijn schooltijd!
Heb dit contract dan laten lezen door de architect en hij vond dit goed opgesteld.
Wij vonden dit maar niets.

Reclame

koen999
Berichten: 730

#4 , 16 jan 2007 15:42

als je ih vervolg nog betalingen doet die je eigenlijk betwist betaal dan met de mededeling onder voorbehoud van terugvordering
of onder voorbehoud van al mijn rechten en zonder enige nadelige erkentenis

erika
Topic Starter
Berichten: 11

#5 , 16 jan 2007 16:15

Wij hadden een budget van 150.000 euro (excl. BTW) vooropgesteld aan onze architect maar hij heeft hiermee geen rekening gehouden.
Dit staat nochtans vermeld in het contract.
Wij zitten aan 210.000 euro (incl. BTW) als eindrekening.
Kan dit zomaar? Ik voel mij echt slecht in deze situatie. Wij staan volledig met onze rug tegen de muur. Normaal gezien zou ik moeten genieten van onze woning maar op dit ogenblik kan dit niet.
Zijn er geen instanties waar ik advies kan inwinnen?
Het budget overschrijden met 30.000 euro vind ik allesbehalve.

Mvg

Terug naar “Aanneming”