onvoorziene schade door aannemer bij werken

Ricco
Topic Starter
Berichten: 2

onvoorziene schade door aannemer bij werken

#1 , 12 okt 2010 22:33

Ik heb net nieuwe ramen laten plaatsen. Een bedrijfje in onderaanneming deed de voorbereidende werken zoals afdekken, losbreken en verwijderen van de ramen.Toen de ramen geplaatst waren bleken er verschillende krassen en putten in het parket te zijn. Deze vielen meteen op door doordat zelfs het karton gescheurd was.De aannemer stelde voor om gewoon te retoucheren of de geraakte plank af te schuren en opnieuw te vernissen. Aangezien mijn parket er perfect bij lag en reeds 8 jaar aan het verdonkeren is, zag ik dit zeker niet zitten.Ik vraag nu een offerte aan bij de plaatser van mijn parket en stuur deze op naar de hoofd-aannemer, die ik tenslotte moet betalen. Waarschijnlijk sturen zij een expert voor een tegen-expertise.Wat kan ik doen als ik niet akkoord ga met zijn voorstel?Alvast bedankt voor jullie reactie.Vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra
Berichten: 1340

#2 , 13 okt 2010 21:33

je kan geen eieren bakken zonder ze te breken. Dat wil evenwel niet zeggen dat men daarom zijn voeten er mag aan vegen om alle mogelijke
voorzorgen te nemen tegen wat gaat komen. Maar men mag ook niet onrealistisch zijn.
Hoe dan ook u zal een "reparatie" moeten accepteren. De vloer volledig afscuren en opnieuw lakken of olien zal er waarschijnlijk niet bij
zijn. U hebt ondertussen ook al meer dan 8 jaar vruchtgebruik van deze vloer dus u moet ook daar de consequenties van dragen. U kan
namelijk niet verwachten dat alles terug in originele staat komt dat is bijna onmogelijk en kan niet verwacht worden. Bij een koetswerk
herstelling op een wagen van 8 jaar zal de verzekering ook niet accepteren dat de wagen volledig zal worden herspoten Men moet realistisch
blijven. Dit zal een afwikkeling tussen verzekeringen worden en als de aannemer in kwestie niet zelf verzekerd is dan zal u zelf een zaak
moeten aanspannen tegen de aannemer. Dat is natuurlijk als u geen overeenkomst of vergelijk bereikt
Behoed u voor de beslissing dat u de parket laat repareren en u zegt dat ze de rekening maar
moeten doorsturen naar de aannemer. Die aannemer heeft namelijk geen enkel uitstaans met uw parketeur. Als u éénzijdig beslist om
de parketeur zijn gang te laten gaan zal u hem moeten betalen en dan pas kan u dat terug eisen van diegene die de schade heeft veroorzaakt
Behoedt u ook voor feit om helemaal niks te willen betalen tot het probleem is opgelost. Het deel dat u niet wenst te betalen moet in verhouding
staan tot de schade. Doet u dat niet dan kan dat flink terugslaan in uw gezicht
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 okt 2010 11:03

Neem eens kontakt op met uw verzekering via uw rechtsbijstand (indien je deze hebt natuurlijk)

Reclame

Terug naar “Aanneming”