aannemer versus architect

gyprocman
Topic Starter
Berichten: 1

aannemer versus architect

#1 , 26 okt 2006 10:30

ben als aannemer reeds een jaar bezig op een werf waar ik de gipswerken doe(gyproc).het betreft hier een oude hoeve van 25op12m met 3 bewoonbare oppervlaktes.De ramen bestaan uit hout en de plaatsing is m.i.zeer slecht gebeurt,echter niets gehoord v/d architect met als gevolg dat ik verder ben gegaan met het plaatsen v/d dagkanten,dit met gewone platen zonder isolatie op.Na enkele maanden kwamen hier vochtige ringen in daar waar de noppen kleefgips zaten,resultaat was alles afbreken aangezien de bouwheer niet tevreden was,wat ik ook begrijp.Ik stelde voor om de kosten door 3 te delen,nl ikzelf,plaatser ramen en architect,dit omdat de ramen langs de binnenzijde niet waren opgepurd ondanks het feit dat er openingen tot 7 cm zijn,ik heb foto's waarbij ik mijn vingers langs het raam tot buiten kan brengen!Architect ging niet akkoord wat resulteerde in een TA van het WTCB hetgene gunstig uitdraaide voor mij,de architect had echter twijfels omtrent het formuleren van de vraag en repliceerde dat er op het plan geisoleerde plaat staat voorgeschreven,ik heb (fout van mij) echter nooit een plan of lastenboek gekregen dus dat zal ik nooit kunnen aantonen.De werken zitten echter rees in het eindstaduim en ik heb nooit een werfverslag of opmerking gekregen,niet over dit geval en niet in het algemeen.Vandaag fax gehad van architect dat ik de werken over 1 week af moet hebben anders aftrek van factuur,er is nooit een contract opgemaakt en de plaatsing van 40 ramen heeft 9 maanden geduurt,zware bevalling blijkbaar.Op de dag van heden is de plakker nog steeds bezig en er staat geen enkele bouwdroger,het is gewoon te vochtig binnen om af te smeren.In mijn ogen is het wraak nemen omdat ik het WTCB heb geraadpleegd.De eigenaars(vrienden van architect)weten het ook allemaal niet meer en dreigen nu met een procedure als ik niet zorg dat alles in orde is.Financieel kan ik tegen deze mensen niet op maar ik wil weten als en hoe ik mijn kosten kan recupureren bij de architect.Ik heb vaststellingen laten doen door een deurwaarder en een expertisebureau onder de arm genomen,intussentijd is men echter overgegaan tot oppurren v/d ramen.Weet iemand raad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 26 okt 2006 20:17

Commissie bouwgeschillen in schakelen.

Hier kan je onderling toch niet uitkomen.

Reclame

Terug naar “Aanneming”