Buur zal muur tegen mijn muur bouwen

fenerus
Topic Starter
Berichten: 184

Buur zal muur tegen mijn muur bouwen

#1 , 14 sep 2010 15:16

Beste forumleden. Graag wil ik volgende casus voorleggen:

Ik heb een rijwoning en er is tegen onze muur een woning gebouwd. Nu zal de eigenaar alle woningen neerhalen en er nieuwe bouwen. Hij zal dus nieuwe muren bouwen tegen onze muur.

Klopt het dat er een financiële tegemoetkoming is?

Zijn er andere zaken waarmee ik rekening moet houden? Schade voorkomen?....


Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 14 sep 2010 15:18

Beste forumleden. Graag wil ik volgende casus voorleggen:

Ik heb een rijwoning en er is tegen onze muur een woning gebouwd. Nu zal de eigenaar alle woningen neerhalen en er nieuwe bouwen. Hij zal dus nieuwe muren bouwen tegen onze muur.

Klopt het dat er een financiële tegemoetkoming is?

Zijn er andere zaken waarmee ik rekening moet houden? Schade voorkomen?....


Groeten
Indien er al een woning tegen uw woning was aangebouwd houdt dat in dat die muur reeds gemeenschappelijk is. Er moet dus niet betaald worden om er opnieuw tegenaan te bouwen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 14 sep 2010 16:00

Je moet wel zorgen dat de bouwheer van de buurhuizen een degelijke plaatsbeschrijving laat opmaken door een landmeter of architekt, en dit voor een zone van ongeveer 2 meter uit de betreffende muur.
Zorg er wel voor dat de bouwheer dit laat doen en niet de aannemer van de afbraakwerken, want die PB wordt waarschijnlijk niet aanvaard door de andere aannemers, en als bvb de loodgieter dan een gat te diep boort en in uw living zit heb je een probleem. Zorg dat die PB wordt opgemaakt VOOR de werken starten.
Gezien de muur blijkbaar voordien reeds was overgenomen, of omdat er gewoon TEGEN werd gebouwd moet je niet meer rekenen op een centje van uw buurman.

Reclame

Terug naar “Aanneming”