Eigen woning hebben en gaan samen wonen!

Mikee73
Topic Starter
Berichten: 1

Eigen woning hebben en gaan samen wonen!

#1 , 27 aug 2010 10:28

3 jaar geleden heb ik een woning gekocht, ik en mijn vriendin willen nu samen gaan wonen.
Graag willen wij dat het goed geregeld, wordt mocht het zich voordoen dat wij uit elkaar zouden gaan!
Vanaf het moment dat zij hier woont vind ik dat ze ook de rechten heeft omdat zij dan immers ook de kosten deelt.(ook bij overlijden van mijzelf)
Ook wil ik het regelen dat zij , mochten wij uit elkaar gaan,tot ze andere woonruimte heeft , in dit huis mag blijven wonen, ook al zou ik hiervoor tijdelijk ergens anders moeten gaan wonen.Wat van haar is moet van haar blijven , hetzelfde geld buiten het huis om ook voor mij, verdere aangekochte spullen tijdens de verdere verloop van de relatie, zal ook eerlijk verdeeld worden.Wat kunnen wij het beste doen?Wij gaan ervan uit om samen oude te worden, maar willen het simpelweg goed geregeld hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 27 aug 2010 11:04

optie een huwen met een goed huwelijkscontract
optie twee al wat minder samenlevingscontract met een goed contract qua eigendommen bij notaris met eventueel testament
optie drie minder dan 2
optie vier geen samenlevingscontract wel testament
optie vijf .....

Lightning

#3 , 27 aug 2010 11:17

Ook wil ik het regelen dat zij , mochten wij uit elkaar gaan,tot ze andere woonruimte heeft , in dit huis mag blijven wonen, ook al zou ik hiervoor tijdelijk ergens anders moeten gaan wonen.
Dit is zeer tricky om op papier te zetten. Zoek maar eens op dit forum naar "ex wil niet vertrekken".
Uw (op dat moment) ex mag in uw woning blijven "tot ze iets anders gevonden heeft". Zonder huur te betalen? Wat als ze niks anders wil zoeken?

Reclame

digits
Berichten: 224

#4 , 27 aug 2010 11:59

Ook wil ik het regelen dat zij , mochten wij uit elkaar gaan,tot ze andere woonruimte heeft , in dit huis mag blijven wonen, ook al zou ik hiervoor tijdelijk ergens anders moeten gaan wonen.
Dit is zeer tricky om op papier te zetten. Zoek maar eens op dit forum naar "ex wil niet vertrekken".
Uw (op dat moment) ex mag in uw woning blijven "tot ze iets anders gevonden heeft". Zonder huur te betalen? Wat als ze niks anders wil zoeken?
Dat is écht geen goed idee. Je bedoelt het goed, maar hou er rekening mee dat *als* het ooit foutloopt, er veel kans is dat daar ruzie en frustratie mee gepaard gaat. Wat als ze iemand anders heeft en je weet dat ze allebei in je huis zitten terwijl jij een weekje op hotel zit :?:

Wat ik bedoel: zet dit niet op papier, het gaat tenslotte om jouw huis. Als het foutloopt, en op een beschaafde manier, dan kan je haar nog altijd voor onbepaalde tijd laten inwonen.

Terug naar “Aanneming”