Tuinafsluiting

John Ingrid
Topic Starter
Berichten: 2

Tuinafsluiting

#1 , 03 jul 2010 19:55

Goeiedag,

De oude tuinafsluiting (beton in combinatie met oude draad) tuusen onze woning en die van de buren is dringend aan vervanging toe.
Na bevraging blijkt dat onze buurvrouw niet wenst mee te delen in de kosten omdat ze de woning niet genoeg gebruikt, en dus geen extra kosten meer wil maken gezien ze de woning binnen enkele jaren wil verkopen.
Als ik de afsluiting op eigen houtje plaats (en dus op eigen kosten), welke rechten heb ik dan op deze afsluiting bij eventuele aankomst van nieuwe buren?
En kan onze huidige buurvrouw weigeren dat er een nieuwe afsluiting geplaatst wordt?

Mvg,
John

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 03 jul 2010 20:09

Als de buurvrouw weigert toestemming te geven kunt u toelating vragen aan de vrederechter.
Indien u de afsluiting vervangt door en nieuwe geeft dat u geen enkel recht tegenover toekomstige nieuwe buren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

John Ingrid
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 04 jul 2010 13:04

Dank u voor het antwoord, met andere woorden zijn nieuwe buren automatisch mede- eigenaar van de door mij geplaatste afsluiting?

Mvg,
John

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 04 jul 2010 13:50

Dank u voor het antwoord, met andere woorden zijn nieuwe buren automatisch mede- eigenaar van de door mij geplaatste afsluiting?

Mvg,
John
Neen ze zijn geen mede-eigenaar.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#5 , 04 jul 2010 16:07

mag je de nieuwe afsluiting dan nog wel op de zelfde plaats zetten als de oude?

uiteindelijk was deze plaats door zijn vroegere bestemming reeds gemeenschappelijk...?
Handige documenten voor Personenrecht

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 04 jul 2010 20:49

Hangt o.a. af van de verkavelingsvoorschriften.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Aanneming”