LEK AAN RADIATOR VOOR DEFINITIEVE OPLEVERING

WAKER
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: hasselt

LEK AAN RADIATOR VOOR DEFINITIEVE OPLEVERING

#1 , 24 jun 2010 21:25

Beste,
Mijn appartement is op 25/2/2010 definitief opgeleverd. Op 2 februari melde ik aan de bouwpromoter dat er een kleine lek was aan twee radiators De bouwpromotor verwittigde de installateur CV en deze kwam zogezegd dit lek herstellen Hij kwam eens kijken op 8/02/2010 en draaide de aflaatkop vaster .
Resultaat geen herstelling maar nog erger lek. Hij is teruggekomen op maandag 11/2/2010 en heeft hersteld.
Ik kreeg twee fakturen voor interventie doch deze heb ik teruggestuurd wegens niet akkoord.
Ik ben van mening dat dit tot de kleine verborgen gebreken behoort en, vermits er nog geen definitieve oplevering was , is dit ten ten laste van ofwel de installateur CV of de bouwpromotor ?
Is mijn visie juist ? en is dit niet ten mijne lasten

Bij navraag blijkt dat het rubbertje van de aflaatkop vervangen is geworden.
We wonen in het appartement van,af augustus 2006

Graag uw meniig

VrGr
Waker

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 jun 2010 22:28

Normaal gezien moet je dat niet betalen. Maar normaal gezien geschiedt de eindoplevering 1 jaar na de voorlopige.
Waarom was dat in uw geval 4 jaar na het in gebruik nemen? Waarschijnlijk is dat de reden waarom ze aan u factureren.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

WAKER
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: hasselt

#3 , 24 jun 2010 22:55

Voorlopige oplevering gebeurde op 14/08/2006. De voorlopige oplevering van de gemene delen vond plats op 29/02/2009 en de definitieve oplevering van de gemene delen was op 29/02/2010
Waker

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 24 jun 2010 23:12

In dat geval zijn die kosten nog ten laste van de promotor.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Aanneming”