stukadoor

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

stukadoor

#1 , 22 jun 2010 13:04

Mijn stukadoor is nu al 3maand bezig voor amper 700m² pleisterwerk van een verbouwing.
Dit is een onredelijke lange duur. In de overeenkomst die ik tekende met de stukadoor staat
dat hij zijn pleisterwerken "aaneensluitend komt uitvoeren". De geburen bevestigen dat hij
vele werkdagen niet komt/kwam opdagen. Door zijn lange uitvoeringstermijn moet ik
langer huren. Wie moet mijn onvoorziene huur betalen ? Naar mijn mening de stukadoor
omdat voor "aaneensluitende uitvoering" de werken te lang duren en dit niet conform onze
overeenkomst is. Graag jullie advies aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
slivo
Berichten: 21

#2 , 22 jun 2010 13:12

Indien er geen boeteclausule of einddata in uw overeenkomst met de stukadoor staat, zal u niet veel verhaal hebben. Uw woord tegen het zijne.

guy263202
Topic Starter
Berichten: 163

#3 , 22 jun 2010 13:18

Het is toch zo dat een aannemer zijn werk moet uitvoeren binnen een 'redelijke termijn', wat hier zeker niet het geval is...

Reclame

slivo
Berichten: 21

#4 , 22 jun 2010 17:52

Dan zal je de aannemer in gebreke moeten stellen.

Ingebrekestelling
Indien de aannemer zijn werk niet voltooid heeft binnen de overeengekomen termijn of binnen een redelijke termijn dan dient de bouwheer zijn aannemer daarvoor in gebreke te stellen waarna de bouwheer dan beschikt over meerdere mogelijkheden.
Ofwel vordert de bouwheer de gedwongen uitvoering bij equivalent onder de vorm van schadevergoeding, ofwel vraagt de bouwheer aan de rechter om de werken op kosten en risico van de aannemer door een derde te laten voltooien, ofwel vordert de bouwheer de ontbinding van de overeenkomst met eventueel schadevergoeding.

Natuurlijk zul je alles moeten kunnen bewijzen, wanneer is hij gestart, kon hij altijd doorwerken of dienden eerst nog andere werken te gebeuren, waren de ramen geplaatst. Je mag er zeker van zijn dat de aannemer met allerlei redenen en drogredenen zal afkomen waarom hij niet kon doorwerken.

Terug naar “Aanneming”