Wet van Breyne

TomVlaeminck
Topic Starter
Berichten: 4

Wet van Breyne

#1 , 27 sep 2006 12:16

11/2005 tekende ik een eerste aanneminscontract met een SOD bouwfirma, 2/2006 volgde het tweede contract met prijs van de bouwkost aan de hand van de bouwplannen, hierin werd een voorziene startdatum gesteld van 15 april 2006 (bouwvergunning werd aangevraagd op 12/2005 en was er 3/2006) en een bouwtermijn van 160 dagen, startend bij de aanvang van de grondwerken.
Ondertussen zijn we 9/2006 en zijn de grondwerken nog steeds niet gestart, wel kunnen ze mijn bouwprijs ondertussen wel reeds indexeren omdat er reeds 100 dagen zijn verstreken tussen ondertekenen contract en begin van de werken.
Volgens de wet Breyne moet er een startdatum en een uitvoeringstermijn bepaald zijn in het aannemingscontract.
Bij mij staat er letterlijk geschreven "de werken zullen in principe starten op 15/4/2006 met een termijn van 160 werkdagen, de termijn begint te lopen vanaf de start der grondwerken"
Door deze formulering wordt dus niet bepaald hoe lang de periode kan zijn tussen tekenen contract en begin van de grondwerken.
Mijn vraag is of dit zomaar kan ?
Omdat ik deze week hoorde dat de startdatum weeral eens uitgesteld wordt (reeds de 3e keer) heb ik beslist dit niet zo te laten en te kijken wat ik kan doen om recht te hebben op de 20 euro schadevergoeding per dag indien de termijn overschreden wordt.
Graag wat info of iemand waar ik terecht kan, omgeving Evergem/Gent

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fresh
Berichten: 167

#2 , 27 sep 2006 15:26

een aangetekende ingebrekestelling sturen naar de aannemer. Namen en adressen van advocaten uit het gentse zijn te consulteren op advocaat.be

TAS
Berichten: 67

#3 , 28 sep 2006 15:34

?Art.1.Deze wet is toepasselijk op?iedere overeenkomst waarbij de verbintenis wordt aangegaan om een zodanig onroerend goed te bouwen?en de?opdrachtgever volgens de overeenkomst verplicht is v??r de voltooiing van het gebouw een of meer stortingen te doen??(Woningbouwwet 9 juli 1971=Wet Breyne).
Waaruit blijkt dat uw overeenkomst aan die toepasselijkheidsvereiste voldoet ?

Reclame

Terug naar “Aanneming”