aannemer of onderaannemer verantwoordelijk?

Cobra girl
Topic Starter
Berichten: 8

aannemer of onderaannemer verantwoordelijk?

#1 , 05 mei 2010 13:48

Een onderaannemer zet in opdracht van een aannemer een appartement. Maar reeds een maand of 2 wordt de onderaannemer niet meer betaald, dus liggen de werken stil. De appartementen zouden eind mei af moeten zijn,maar dat ziet er nu niet naar uit. Kan de onderaannemer de boete betalen van het te laat opleveren van het gebouw of is de aannemer verantwoordelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 05 mei 2010 16:16

Een onderaannemer zet in opdracht van een aannemer een appartement. Maar reeds een maand of 2 wordt de onderaannemer niet meer betaald, dus liggen de werken stil. De appartementen zouden eind mei af moeten zijn,maar dat ziet er nu niet naar uit. Kan de onderaannemer de boete betalen van het te laat opleveren van het gebouw of is de aannemer verantwoordelijk?
Indien u een kontrakt hebt afgeloten met één hoofdaannemer is hij de enige die verantwoordelijk is tegenover U. Problemen met onderaannemers moeten tussen hoofdaannemer en onderaannemer worden opgelost. Niet door U.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Cobra girl
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 06 mei 2010 13:55

Mag ik rechtstreeks de onderaannemer betalen zodat de werken worden verder gezet?

Reclame

Pedro
Berichten: 735

#4 , 06 mei 2010 17:11

Mag ik rechtstreeks de onderaannemer betalen zodat de werken worden verder gezet?
Ik ben niet 100% meer zeker maar ik dacht dat sedert 1990 een onderaannemer bij niet betaling door de hoofdaannemer een rechtstreeks vorderingsrecht op de bouwheer kan uitoefenen. Hij kan dan zijn facturen rechtstreeks aan de bouwheer richten.

Cobra girl
Topic Starter
Berichten: 8

#5 , 07 mei 2010 13:52

Hartelijk dank!

Terug naar “Aanneming”