aannemer eist meer na afsluiten contract

tommyraey
Topic Starter
Berichten: 1

aannemer eist meer na afsluiten contract

#1 , 16 mar 2010 17:09

Hallo iedereen, enkele maanden terug heb ik een contract getekend met een aannemer die voor 1250€ zou komen chappen. Een paar dagen voor de aanvang v.d.werken belt hij me om te zeggen dat er een speciale mix bij moet omdat de laag zeer dun is, extra kost:1750€. Ik heb telefonisch gezegd dat hij er mee doet wat hij wil omdat in het contract staat dat de prijs vast staat en de totaliteit v.d.werken en de leveringen inhoud voor een goede uitvoering v.d.werken maar heb niets getekend op papier. Nu heb ik geïnformeerd bij anderen en die zeggen dat dit belachelijk veel is. Ben ik nu verplicht dit te betalen?In het contract staat dat de prijs niet voor herziening vatbaar is en alle wijzigingen tijdens de werken schriftelijk moeten worden opgemaakt. Dit is pure afzetterij volgens mij. Ik heb 38 offertes van andere aannemers en de gemiddelde prijs voor de extra bewapening ligt op 250€, De allerduurste komt op 400€!
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Efjoma
Berichten: 232

#2 , 08 apr 2010 09:46

Staat in het contract de dikte van de chappe beschreven? Informeer of de dikte die aangebracht gaat/kan worden zonder wapening of toevoegsel kan. Indien niet zal je de aannemer hierop moeten wijzen, eventueel met een meerprijs. Als je 38 offertes hebt en deze aannemer is merkelijk goedkoper dan de rest zou ik hem in ieder geval niet nemen; dat is moeilijkheden zoeken.

Reclame

Terug naar “Aanneming”