Muisstil na ondertekening offerte

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Muisstil na ondertekening offerte

#1 , 03 mar 2010 10:29

We laten een offerte maken voor een nieuw dak en sturen deze voor akkoord terug, dit in maart 2009.
Werken konden ten vroegste starten na bouwverlof, voor ons geen probleem. Zelfs september en oktober waren nog ok.

Nu zijn we maart en ik heb nog steeds niks gehoord. Weet wel dat de sector achter loopt wegens het slechte weer maar toch geen 6 maanden?

Heb gebeld naar de firma, echtgenote van deze man zegt dat hij mij zal bellen, maar dat doet hij niet.

Heb al mail gestuurd met bericht van ontvangst en leesbevestiging, maar tot nog toe geen reactie.

Wat nu als langs zijn kant geen reactie komt? In de algemene voorwaarden staat dat als wij iemand anders met het werk belasten het ons 10% van de offerteprijs gaat kosten, maar hebben deze mannen te vrijheid om deze werken op te lange baan te schuiven?

Tenslotte zouden wij geen nieuw dak laten leggen als het niet nodig zou zijn he.

Graag uw advies hoe dit best aan te pakken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2010 14:48

Aangetekende brief aan de aannemer waarbij u hem vraagt de werken te starten binnen een door u bepaalde redelijke termijn (bijvoorbeeld één maand), en hem herinnert aan uw vorige mondelinge of schriftelijke vragen om de werken te starten. U schrijft tevens dat als hij niet binnen die termijn begint u ervan uitgaat dat hij de werken niet meer wenst uit te voeren, u de overeenkomst als ontbonden in zijn nadeel zal beschouwen en u een andere aannemer zal contacteren.

Als deze termijn voorbij is, tweede aangetekende brief waarin u verwijst naar uw eerste brief, gelet op de onwil om de werken te starten de overeenkomst als ontbonden in zijn nadeel beschouwt en meedeelt dat hij niet meer moet komen en u een andere aannemer neemt en voorbehoud maakt voor de door u geleden schade.

scorpioen

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#3 , 12 mar 2010 17:14

Ondertussen ligt het dak er al op se!

2 dagen na mijn eerste mail (waarop ik dan een eerste en tweede AS ging sturen) belden ze al met de vraag om het de week erop (deze week) dus te doen.

Bedankt!

Reclame

Terug naar “Aanneming”