problemen dakwerken

merckx
Topic Starter
Berichten: 2

problemen dakwerken

#1 , 30 jan 2010 17:24

Hierbij wil ik U graag het verslag sturen van dakwerken die bij mij uitgevoerd zijn eind september, begin oktober 2009.
Naar aanleiding van het stormweer op 21 juli,heb ik de heer [X] gecontacteerd. Hij is komen kijken en heeft de drie schadepunten nml.,inslag van hagelbollen in het golfplaten dak van het werkhuisje achteraan de woning, waterinsijpeling in de berging aan de keuken (plat dak) en waterinsijpeling in de slaapkamer op het eerste verdiep genoteerd en ging offerte sturen.Deze offerte werd doorgestuurd en door mij goedgekeurd eind augustus.De werken op zich tenslotte werden uitgevoerd eind september, begin oktober.
Op 22 december was er opnieuw waterinsijpeling in de berging en op 24 december in dezelfde slaapkamer op juist dezelfde plaats.
Ik heb de heer [X] per SMS verwittigd en hij liet mij weten dat hij met skiverlof was tot zondag 27 december. Diezelfde avond heb ik hem bericht gestuurd om dringend te komen kijken.
Op maandag 28 december is hij dan komen kijken en wees elke verantwoordelijkheid af. Van het lek op de slaapkamer wist hij zogenaamd niets.Toen ik hem vroeg wat hij op het grote dak juist gedaan had kreeg ik een vage uitleg,"bij de buren was er een probleem met de dakgoot en dat heb ik opgelapt????, en aan de schouw heb ik een beetje toegespoten???" Hij vroeg ook het bestek te zien en schrok blijkbaar bij het zien van de gevraagde kosten, maar kon geen sluitende uitleg geven.
Wat het platte dak boven de berging van de keuken betreft, gaf hij als uitleg," Als ik het hier toe soldeer kan het op een andere plek wel open scheuren".Toen ik vroeg of hij dat als erkende dakwerker niet kon voorzien, kreeg ik opnieuw geen antwoord.
Het enige dat hij uiteindelijk gezegd heeft,"Ge denkt toch niet dat ge mij elke 2 maand kunt doen laten komen om hier en daar iets op te lappen.
Dat ben ik inderdaad niet van plan. Ik wil een degelijke oplossing. [adres verwijderd]

Ik heb de geschillencommissie van de bouw gecontacteerd,maar de dakwerker wil hier niet aan meewerken.
Kan iemand mij zeggen of er nog een andere mogelijkheid bestaat om de dakwerker op zijn verantwoordelijkheden te wijzen?

[Vandebos: zie post Franciscus. Een proces wegens laster en eerroof heeft u absoluut niet nodig...]
Laatst gewijzigd door merckx op 31 jan 2010 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 30 jan 2010 19:22

gelieve dadelijk de naam en adres van betrokkene uit uw vraag te verwijderen.
Dit kan beschouwd worden als laster eerroof en lasterlijke aantijgingen.
U kan de vraag stellen met xx jes op de plaats van de naa.
Door het verschijnen van deze tekst in de website kan ook het forum aansprakelijk gesteld worden

merckx
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 31 jan 2010 18:56

gelieve dadelijk de naam en adres van betrokkene uit uw vraag te verwijderen.
Dit kan beschouwd worden als laster eerroof en lasterlijke aantijgingen.
U kan de vraag stellen met xx jes op de plaats van de naa.
Door het verschijnen van deze tekst in de website kan ook het forum aansprakelijk gesteld worden
Beste Franciscus
Hartelijk dank voor de verwittiging.
Ik zorg ervoor dat dit niet meer gebeurt.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 31 jan 2010 19:08

Om te antwoorden op uw vraag:

U zal de dakwerker aangetekend in gebreke dienen te stellen. In dit schrijven voegt u een copie van het de werken die zijn uitgevoerd en een nauwkeurige beschrijving, eventueel met foto's van de gebreken. U verzoekt hem u binnen de 10 werkdagen te contacteren wat geen probleem mag geven aangezien hij reeds is komen kijken naar de defecten.

Levert dit niets op dan zal u mogelijkerwijs het vredegerecht dienen in te schakelen.

Franciscus
Berichten: 38603

#5 , 01 feb 2010 16:55

Ok,

En gezien je schade hebt geleden kan je gebruik maken van je familiale polis en of je gebouwenpolis ( brand) - en zeker van het luik rechtsbijstand waar je een advocaat kan kiezen om de zaak eventueel in uw naam te verdedigen.
Let wel vrederechter is bevoegd tot € 1860 - en voor een aantal specifieke elementen

hierbij enkele links die nuttig kunnn zijn.
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/47.pdf
http://www.just.fgov.be/img_justice/pub ... pdf/49.pdf

PS daar staan nog een aantal brochures die de moeite zijn

Terug naar “Aanneming”